gamerman Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hei Jeg har hørt at man ikke skal slå pcer av og på ofte. Jeg gjør nå ikke det , men f.eks jeg begynner kl 07.30 på jobb , og min bror slår på min data sånn ca kl 10.00 . Vil han da kunne slå av den igjen kl 12.00 også når jeg kommer hjem kl 15.30 så kan den bli slått på igjen ? Hadde tenkt til å begynne med dette men det virker ikke helt bra ettersom det jeg har hørt. Hva om den står på til jeg kommer hjem (5 timer 30 min) også blir den slått av og slått på 2 timer senere. Jeg pleier å støvsuge rommet og jeg slår da alltid av min data slik at det ikke skal komme noe statisk elektrisitet rundt kabinettet osv... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 det er ikke farlig å skru av datamaskinen, heller ikke fler ganger om dagen. men overdrevent av og på slåing, som.f.eks etter hver gang man er inne og sjekekr noe kan kanskje slite Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Ok , så lenge en ikke slår på dataen og sitter i 10 min og slår av. Kommer tilbake 10 min å slår på , slik mener du ? Det er ikke helt bra nei Lenke til kommentar
H-Frame Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Om du lar dataen stå på så skal ikke dette gjøre noe... Mangen lar dataen stå på døgnet rundt og laste ned, til og med om natta...men dette kommer jo an på hvor mye bråk dataen lager så du kan trygt la den stå på Mvh Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sjølv har eg PCen på 24/7 heile året (minus ferien seff). Einaste skaden av dette eg har merka er straumrekninga. Skulle du skru på og av kvart 10 sekund, ville du kanskje gitt harddisken mindre levetid med tanke på motoren dens. Idag kan du trygt skru av PCen like ofte som du skrur av f.eks TVen. http://www.computerhope.com/issues/ch000390.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå