Mads-b Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Satt og tenkte på det, helt til jeg ikke fant en løsning. Hva er forskjellen på en wakisashi og en kodachi? Med unntak av navnet da selvfølgelig. Lengden? formen? Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Seek and ye shall find Generally, the swords are classified by length. A daito is a sword with a blade longer than two shaku ( shaku = 11.9 inches ). A wakizashi is between one and two shaku in length, and a tanto is less than one shaku. There are lots of other names. The most common one, katana, refers to the style most people have seen, a daito which is worn stuck through the obi (belt) with the edge up. A tachi is an older style, slightly longer and more curved, worn slung on cords with the edge down, usually used in a calvary style. A nodachi is a bigger tachi, with a very long handle, worn slung over the back for battlefield application. A kodachi is a smaller tachi. A wakizashi is also a short sword, although of a newer style (kodachi is often used as a generic term for short sword, and so may also be used to refer to a wakizashi). A chokuto, or ken, is a very old style straight sword. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Takk! da slipper jeg å tenke på det mer i kveld Kodachi er et fellesbegrep for kortsverd da, slik som jeg ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå