Gå til innhold

Venice, 6800U, 1GB, DFI - skal oppgraderes

Anbefalte innlegg

Sitter er og har lyst til å kjøpe nytt utstyr.

Det jeg har her nå:

DFI nf4 Ultra-D

3000+@2,8ghz

Gainward 6800 Ultra (delvis solgt, har et 6600gt i "reserve" til jeg får skaffet et nytt)

Twinmos Speed Premium 2x512mb

Tenker på å kjøpe Opteron 144/146 for å se hvordan de klokker. Mulig jeg bytter hk i et nytt ultra-d (det jeg har nå er litt så som så) eller et med crossfire chipset (kommer an på hva slags skjermkort jeg kjøper).

Slik det ser ut nå så tror jeg at jeg fremdeles vil holde meg til 1GB BH-5, spiller ikke så mye, mulig jeg kjøper 4x512 så tar jeg bare ut to brikker når jeg skal benche :)

Har laget en tråd i ram-seksjonen, her.

Ang. skjermkort er jeg nesten "blank".

Hvis nvidia -> 7800GT(X)

Hvis Ati -> x1800xl

Prisforskjellen mellom dem ha ingenting å si. Skal ha det som er best. Men hva er det?

Takk for tips!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat nå bruker jeg fasekjøling, men kjørte den og på 2,8 med vann. Har ikke giddet å teste noe mer.

5100956[/snapback]

niSe! Hvilke temperaturer hadde du med vannkjøling da? (Høyst interessant med tanke på at jeg planlegger å skaffe meg en 3200+ som jeg skal klokke, og kjøle med vannkjøling).

Lenke til kommentar

Skal bytte skjermkort nå mens jeg kan få en brukbar pris. Ramen (og cpu) vil jeg bytte for å se om jeg finner noe som klokker lenger.

Det jeg egentlig trener tips på er hva slags grafikkort jeg skal kjøpe og da hvis noen vet om noe bra ram.

edit: og evt gå over til 2gb ram..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

hvor mye ram ønsker du? jeg kan anbefale den jeg bruker selv.

den klarer fint 260mhz med 3-3-2-7 @ 2,7v. og da har jeg omtrent bare testa så langt. vet om folk som klarer det samme med cl2,5 og enda bedre klokk, så de er verdt å kikke på.

sånn utover det så er det vel enten VX rammen, eller rd2 rammen til ocz som klokker bra. sistnevnte er det flere som får ut over 300mhz av.

men på skjermkort sida så blir det noe anderledes...gtx er jo et godt valg, men spørsmålet er hvor bra x1800xt blir. overklokk har jo allerede henta ut 648/774mhz på et XL kort med orginal kjøling, så det lover veldig bra.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Gå for x1800xt... Skal visst være bedre enn 7800 gtx. Skjønt, jeg kan ikke uttale meg om dette, siden jeg ikke har erfariger ytelse x1800xt kontra 7800gtx. Ellers er 7800 gt mye for 3000, eller? :blush::hmm:

MVH

JA

Edit: Jeg vil bruke anledningen til å hilse fra Trygve :hmm:

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar
Fant daktisk en butikk i norge som hadde muskin redline brikker :green: Tror jeg kjøper de istedet for grafikkort, og så kjøper jeg det senere. Tror 7800Ultra blir heftig! Så får jeg se om jeg kommer meg noe nærmere WR i 3D Mark med 6600GT kortet nå..

5107832[/snapback]

LOL? Serri? Hvem selger Mushkin Redline, verdens ypperste minnebrikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...