Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

krysset eller rett kabel

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal kjøpe ny kabel, som er lenger enn den jeg har. Jeg har laget en skisse der jeg prøver å vise oppsettet som det er idag og trenger hjelp til om jeg skal kjøpe rett eller krysset nettverkskabel.

Skissen er ikke god, men håper de som har peiling ser hva jeg har tegnet. Det er kabelen som den røde pilen peiker på, som jeg lurer på.

Oppdatert:

Får ikke til å laste opp bildet fra jobben, men kanskje det holder viss jeg sier at det er kabelen som går fra veggen (altså der nettverket kommer inn i leiligheten) og til modemet som er levert av NextGenTel. Er det en krysset eller rett kabel?

Endret av baffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemte med RJ45. Rett kabel. Skal ikke ha krysset kabel frem til modemet. Kostet meg 199 spenn for nytt støpsel og 16m kabel pluss litt festeklips og sånn. Alt dette i en pakke. Hadde jeg kjøpt støpselet alene kostet det like mye...litt merkelig men det er ikke uvanlig i dag akkurat. Men litt snodig at om dui skal ha nytt støpsel så kjøp heller med 16m kabel om du trenger eller ei, for det koster det samme :D

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Er ikke det en vanlig telefonkabel?  Modemet/routeren har vel en RJ11 kontakt (4pinner)?

5101038[/snapback]

Er nok en FJ45 hvis jeg ikke tar helt feil...

5101056[/snapback]

Kan godt være en RJ45 som skal brukes men tror i mange av de der er det bare 2 pinner inni der, så man kan bruke telefonkabel også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...