Gå til innhold

Hva avgjør om man kan spille spill fra andre land

pereb

Anbefalte innlegg

DVD-filmer er jo delt inn i ulike soner. På hvilken måte deles spill inn i "soner"? Er det f.eks. kun TV-systemet i det enkelte land som avgjør kompatibilitet, eller er det noe annet?

Siden jeg har en australsk PS2 lurer jeg på om norske spill vil fungere på denne. Både Australia og Norge har samme TV-system, dvs. Pal-B. Det jeg har blitt fortalt og gjerne vil ha verifisert eller avkreftet, er om norske spill vil fungere, men ikke sone 2 dvd'er?

Noen som har erfaring eller kunnskaper om dette?

på forhånd, takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nitro_, tror ikke du skjønte spørsmålet i det hele tatt.

Australsk PS2 er PAL.

Norsk PS2 er PAL.

Han har Australsk og vet den er PAL.

DVD-filmer er region 4 i Australia og region 2 i Europa.

En europeisk dvd-spiller som ikke er sonefri vil ikke spille av region 4 selv om den er PAL.

Er spill tilknyttet en tilsvarende regionkoding?

Eller fungerer alle PAL-spill på alle PAL-PS2-er?

(Jeg vet ikke selv, men prøvde bare å tydeliggjøre spørsmålet)

Lenke til kommentar
DVD-filmer er jo delt inn i ulike soner. På hvilken måte deles spill inn i "soner"? Er det f.eks. kun TV-systemet i det enkelte land som avgjør kompatibilitet, eller er det noe annet?

Siden jeg har en australsk PS2 lurer jeg på om norske spill vil fungere på denne. Både Australia og Norge har samme TV-system, dvs. Pal-B. Det jeg har blitt fortalt og gjerne vil ha verifisert eller avkreftet, er om norske spill vil fungere, men ikke sone 2 dvd'er?

Noen som har erfaring eller kunnskaper om dette?

på forhånd, takk :)

5100661[/snapback]

Så det betyr vel at det er TV-systemet som avgjør? Jeg velger å tro det...Takk for responsen :)

Lenke til kommentar
nei det er soneinndelingen som avgjør. her er det sone2, australia er som nevnt sone4. da vil de ikke fungere med mindre du har noen form for mulighet til å spille av sonefrie dvder.

5104532[/snapback]

Heh, nå er det vel først og fremst spill han spør om.

Ja, norske spill her vil virke på din PS2, ikke sone-inndelinger på PAL spill.. Eneste som ikke vil virke er amerikanske/japanske spill.

Men Sone 2 dvd`er vil nok ikke virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...