bureaucrator Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Kan nok bli en liten konflikt sak der ja. 5155726[/snapback] Ok, da skal jeg prøve. Skal oppdatere senere, mht. hvordan det går. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) om du tar og zip pakker ned en katalog på et par 3-4 GB så får du en fin liten og kjapp test på både minnebrikkker og HD. Har selv hatt lignede problem, og da var det disken som var på 300GB som ikke var blitt konfriguert skikklig (støtte for store disker i win) med produsents disktool (brukte PQ magic..). Endret 14. november 2005 av Blacki Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 bare for å spørre.. Har du prøve å klokket littegrann ned og sett om problemet forsvinner? surfing/nedlasting er faktisk en av de første stedene en ustabil PC svikter.. Ustabilitet ved nedlasting lukter uansett minnefeil/HD-kontrollerfeil... Og siden PC er overklokket så er det sikkert pga det en av disse sikkert er ustabile .... 5100506[/snapback] Jeg har nettopp kjørt memtest 5 runder (1 time og 45 minutter), slik jeg beskrev over. Er ikke det tilstrekkelig til å avfeie minne-/kontroller-feil? Og slik jeg beskrev i en av de første postene her, har jeg også klokket helt ned til standardsinstillinger, uten at problemet forsvant. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Fikk Cnet-kortet til å funke. Nå gjenstår det bare å fjerne eller Network manager, og se om problemet er løst. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det beste er om du lar memtest stå på hele natta for å kontrollere skikkelig for feil. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Det beste er om du lar memtest stå på hele natta for å kontrollere skikkelig for feil. 5156060[/snapback] Hvor mange timer bør jeg la systemet stå på, finnes det en tommelfingerregel her? (Kan ikke ha det på om natta, siden viftene bråker for mye...) Lenke til kommentar
hellfury Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har vært borti lignende.. men i mitt tilfelle nøyer den seg med å koble seg av og på nett (lokal nettet) i hytt og pine... har du prøvd alt. nedlastningsklienter? (keep us posted) Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) om du tar og zip pakker ned en katalog på et par 3-4 GB så får du en fin liten og kjapp test på både minnebrikkker og HD. Har selv hatt lignede problem, og da var det disken som var på 300GB som ikke var blitt konfriguert skikklig (støtte for store disker i win) med produsents disktool (brukte PQ magic..). 5155775[/snapback] Mener du å lage en zip-fil på størrelsen 3-4 GB, eller å zippe den (ut?) etter at den er laget? (Jeg tolker deg dit hen at du mener å lage en zip-fil....) Bare så jeg forstår deg rett. Jeg kan heller ikke utelukke at det er HD hos me også. Jeg skal i alle fall prøve, og takk for tipset. Har vært borti lignende.. men i mitt tilfelle nøyer den seg med å koble seg av og på nett (lokal nettet) i hytt og pine... har du prøvd alt. nedlastningsklienter? (keep us posted) 5156101[/snapback] "Koble seg på i hytt og pine"? Altså deaktivere forbindelsen og aktivere igjen? Jeg vil jo helst slippe dette med blåskjerm, og problemet er at maskinen skrur seg av etter en stund når jeg laster ting ned. Å koble seg av vil ikke være en løsning, tror jeg. Er ikke helt sikker på hva du mener med "nedlastingsklienter". Det er bare jeg som bruker dette, og jeg tror ikke det er flere enn én klient. Endret 15. november 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Har nylig fått samme problem som bureaucrator, at maskinen rebooter ved bt-nedlastninger. En grenseløs irritasjon. Håper det løser seg når jeg får byttet ut IDE-diskene jeg har nå med SATA-disken som kommer i posten i dag. Kom til å tenke på hva som var det siste jeg gjorde med PC'en før jeg fikk dette problemet. Jeg lot Windows styre trådløs-koblinga mi. Kan alltids prøve å gå tilbake her og se om det kan ha vært det som var problemet. Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Har en god og en dårlig nyhet å tilføye: God: Det ser ut til at jeg slipper vilkårlig reboot med det andre nettverkskortet. 1,5 timer med emule er mer enn vanlig den siste tiden. Nvidias innebygde system og drivere har sannsynligvis også vært grunnen til at nedlasting som sådan har vært ustabilt den siste tiden. Jeg forsøkte å laste ned Need For Speed; Most Wanted-demoen to ganger tidligere i dag. Den første gangen ble det blåskjerm. Den andre gangen var filen (fra gamer.no) korrupt. Den tredje gangen, altså nå, fungerte det utmerket. At zip-filer og andre filer jeg har lastet ned har vært ødelagt når jeg har fått dem ned har vært et problem en stund faktisk... Dårlig: Selv om nedlasting fungerer bedre og systemet ennå ikke har rebootet, er maskinen mer hakkete både med UT2004 og Quake 4. Det gjelder ikke bare på nett, også hvis jeg starter en server lokalt med Q4 eller spiller mot en bot i UT2004. - Jeg vet ikke hva dette dreier seg om, men jeg håper og tror det er et helt annet problem, som kan løses med et bedre nettverkskort. Skal selvfølgelig teste å sette det i et annet PCI-spor og lignende først. Men jeg er optimist, og koster på meg et par ekstra nattsmil: Så får vi se, om det holder seg... Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Nå er jeg altså enda sikrere enn jeg var i utgangspunktet på at det er Nvidia-nettverksdriverne som er skyld i ustabilitet, altså at maskinen skrur seg av og på ved nedlasting: 1. Problemet vedvarer når jeg klokker ned. 2. Systemet er stabilt for øvrig (har kjørt prime 95 torture test og memtest86), og spill etc. er ikek noe problem. 3. Problemet opphører når jeg bytter nettverkskort. MEN: slik jeg fryktet får jeg ikke lastet ned fra jobben med det andre nettverkskortet. Situasjonen er derfor omtrent som da jeg startet, at jeg er avhengig av å bruke drivere som gjør systemet ustabilt. Jeg trenger altså en nettverksløsning som gjør det mulig for meg å laste ned fra jobben uten at systemet blir ustabilt. Jeg jobber som sagt som filmoversetter, og for å laste ned materiale må jeg bruke Internet Explorer, med en rekke sikkerhetsinnstillinger angående activeX etc, som sannsynligvis tillater nettsiden å lese fra min maskin etc. Jeg vet ikke akkurat hvilken del av Nvidias Network Access Manager som gjør det mulig for meg å laste ned (samtidig som systemet blir ustabilt). Jeg krysser ikke av for Firewall (selv om jeg senere i installasjonen blir fortalt at jeg gjør det, og hvorvidt jeg ønsker å aktivere den... noe jeg ikke velger), men for alt det andre, og underveis i installasjonen må jeg bekrefte at jeg vil installere en programvare som heter Apache ett eller annet, som jeg velger. Hvis jeg kjøper 3Com-kortet jeg linket til over, vil det kanskje være egne nettverksdrivere som erstatter XP-driverne, men som allikevel gjør det mulig å komme inn på jobbens sider. Jeg hadde ingen problemer med mitt tidligere trådløse 3Com-nettverk, så jeg har litt lyst til å gå for 3Com-kortet. Kommentarer, folkens? Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Jeg prøvde driver rollback på trådløskortet uten at det hjalp. Kom på at det ikke var lenge siden jeg la inn nye ForceWare drivere. Laster det ned nå og prøve Edit: Ting ser til å fungere bra nå. Jeg gikk tilbake på ForceWare driverne, kjørte noen Windows Update oppdatering og la inn nyeste Java Runtime pakke. Endret 15. november 2005 av inventum Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Jeg prøvde driver rollback på trådløskortet uten at det hjalp. Kom på at det ikke var lenge siden jeg la inn nye ForceWare drivere. Laster det ned nå og prøve Edit: Ting ser til å fungere bra nå. Jeg gikk tilbake på ForceWare driverne, kjørte noen Windows Update oppdatering og la inn nyeste Java Runtime pakke. 5159305[/snapback] Hva slags maskinvare har du? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Du kom ikke til skade for å fjerne nvidia sine skjerm/chipset drivere i slengen? kan være grunnen til at spill hakker. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Har samme hovedkort som deg, og har hatt samme problem. Det er ikke noe med minne eller klokkehastigheter på CPU eller noe slik. Det er kun selve nettverkskortet som gjør det. Men problemet er bare å komme på hva jeg gjorde igjen, mener jeg kjørte ett lite program slik at jeg fikk omgjort hvor mange ganger windows/brannmuren eller noe slikt sjekket oppkoplingene. Hvis du søker i mine innlegg på forumet, tipper det ligger i tidsrommet mars-juni (ikke ett lite ett dessverre) Skal se om jeg finner det programmet og siden jeg fant det på. Hva står det i hendelses listene dine, under administrative verktøy? Endret 15. november 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Fant programmet jeg snakket om. Når det kjøres så får du spørsmål, les litt på txt filen som følger med, eller på linken som også ligger ved. Tror jeg enten valgte 10 eller 50. EvID4226Patch223d_en.zip Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Du kom ikke til skade for å fjerne nvidia sine skjerm/chipset drivere i slengen? kan være grunnen til at spill hakker. 5159991[/snapback] Neida, det funker fint når jeg går tilbake til Nvidias nettverkskort igjen. Fant programmet jeg snakket om. Når det kjøres så får du spørsmål, les litt på txt filen som følger med, eller på linken som også ligger ved. Tror jeg enten valgte 10 eller 50. 5160052[/snapback] Mange takk, AndersT2. Ekstremt hyggelig av deg å ta deg bryet med dette. Skal teste det og gi tilbakemelding. edit: Prøvde med 50, så får vi se... Endret 15. november 2005 av bureaucrator Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Det funka ikke... omstart etter 10 minutter med nedlasting. Med det andre nettverksortet gikk det i over fire timer før jeg selv skrudde av. Tror jeg satser på å kjøpe et nytt kort, evt. trådløst system. Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg prøvde driver rollback på trådløskortet uten at det hjalp. Kom på at det ikke var lenge siden jeg la inn nye ForceWare drivere. Laster det ned nå og prøve Edit: Ting ser til å fungere bra nå. Jeg gikk tilbake på ForceWare driverne, kjørte noen Windows Update oppdatering og la inn nyeste Java Runtime pakke. 5159305[/snapback] Hva slags maskinvare har du? 5159878[/snapback] MSI K8N Neo Platinum (nForce 3, S754) Athlon64 3200+ 1GB Corsair 2-2-2-5 minne Hitachi 250GB S-ATA Radeon 9800Pro AiW Asus WL-138g trådløs SoundBlaster Live! 5.1 Digital Maskinen har ikke rebootet enda Endret 16. november 2005 av inventum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå