Moskus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Hei! (Trykk her for å laste ned spillet.) Som alle vet nærmer det seg jul med stormskritt! I den anledning har jeg laget et lite 3D-spill basert på Truevision3D og gratis modeller fra 3dcafe.com og turbo-squid.com. Plottet er som følger: Julenissen har kræsjlandet på vei ut med julepresangene! Hjelp ham med å samle dem opp og komme seg videre!Nivå 1: Styr julenissen slik at han finner alle presangene. Når julenissen treffer en presang, plukker han den automatisk opp. Jo raskere du er, jo flere poeng får du. Du styrer julenissen ved å bruke musen. Nivå 2: Julesnissen må bruke sleden sin for å komme seg ned fra fjellet han landet på. Bruk musen for å styre. Nivå 3: Snømenn stjeler julepresangene! Du kan stoppe dem ved å treffe dem med en snøball. Du styrer ved å bruke musen og W, S, A og D tastene. Trykk på venstre museknapp for å kaste en snøball. Når du har gått tom for snøballer, trykk på R-tasten for å lage 10 nye. Treff så mange som mulig på et halvt minutt. Skjermskudd (trykk for større bilde) "Loading" skjerm Nivå 1: Intro zooming Nivå 1: I spillet Nivå 2 Nivå 2: Du kan hoppe! Nivå 3: Kaste en snøball Nivå 3: Snøballen påvirkes av "gravitasjon" "Highscore" kan oppdateres hvis du er fornøyd. Trykk her for å laste ned spillet (3.16 MB). Du trenger .NET Framework 2.0 (NB!) hvis du ikke har det allerede... Rapporter bugs og idéer her! På forhånd takk for hjelpen! Endret 7. juni 2006 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Tøft.. snadder.. men når jeg fullføre så kunne jeg ikke lukke spillet...og spillet ditt støtter heller ikke SLI Splitframeredering. 5100382[/snapback] Hmmm... programmet skal kunne avslutte normalt. Men det kan være at det går litt tid, avhengig av hvor sterk maskinen din er. "SLI splitframerendering" vet jeg ikke hva er engang... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Meget, meget bra! Tatt i betrakning at dette er et hobbyprosjekt, er grafikken helt utsøkt, og lydelementene vil jeg tro høver godt til de forskjellige hendelsene. Valget av bakgrunnsmusikk kunne kanskje varieres over de forskjellige banene, kan hende, ved å eksempelvis benytte en raskere (jule-)sang i nedoverbakken, skjønt det mest vesentlige er nok å skape en god julestemning for spilleren. Et par finjusteringer til nå, og jeg vil tro du er i mål. Det hadde nok vært en fordel å tilføre en del ekstra objekter utenfor banen, noe som forhindrer at en observerer nivået fra en uheldig vinkel (fra utsiden, der en ser at selve banen er en plattform som "flyter" i luften). Ennvidere vil jeg tro at prosedyren som står ansvarlig for å oppdage kollisjoner med pakker, er altfor lite tilgivende. Ved flere anledninger opplevde jeg å måtte snu å gå tilbake til en pakke, rett og slett ettersom spilleren gikk rett gjennom den, da helt ytterst på kanten, naturligvis. Kan hende burde du òg automatisk avslutte det siste nivået når spilleren har kastet alle snøballene, og dernest implementere slutttiden i kalkulasjonen av poengsummen. I hvert fall, veldig bra arbeid! Jeg får vel snart ta en titt på 3D-programmering selv, muligens med eller uten 3D-motor. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Jeg har AMD 64 4000+, To stykk 6800GT klokkede, 2048 ram så tror ikke maskinvaren min er noe problem... Ja, jeg hadde litt hastverk da :!: så mulig.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Meget, meget bra! Tatt i betrakning at dette er et hobbyprosjekt, er grafikken helt utsøkt, og lydelementene vil jeg tro høver godt til de forskjellige hendelsene. Takker! Valget av bakgrunnsmusikk kunne kanskje varieres over de forskjellige banene, kan hende, ved å eksempelvis benytte en raskere (jule-)sang i nedoverbakken, skjønt det mest vesentlige er nok å skape en god julestemning for spilleren.Jeg har bare arrangert en julesang i mitt liv i forbindelse med et annet prosjekt, så jeg måtte ta det jeg hadde for hånden. Men flere sanger skal komme etterhvert hvis jeg har tid. Det hadde nok vært en fordel å tilføre en del ekstra objekter utenfor banen, noe som forhindrer at en observerer nivået fra en uheldig vinkel (fra utsiden, der en ser at selve banen er en plattform som "flyter" i luften).Ja, planen er å utvide "banene" slik at spilleren ikke kan se kantene. Ennvidere vil jeg tro at prosedyren som står ansvarlig for å oppdage kollisjoner med pakker, er altfor lite tilgivende. Ved flere anledninger opplevde jeg å måtte snu å gå tilbake til en pakke, rett og slett ettersom spilleren gikk rett gjennom den, da helt ytterst på kanten, naturligvis.Ja, etter at jeg innførte den animerte julenissen, så er problemet ved kollisjonsdetektering blitt større. Tror det er litt mer testing av parameterne jeg bruker som må til. Kan hende burde du òg automatisk avslutte det siste nivået når spilleren har kastet alle snøballene, og dernest implementere slutttiden i kalkulasjonen av poengsummen. Ja, det var virkelig en god idé. I hvert fall, veldig bra arbeid! Jeg får vel snart ta en titt på 3D-programmering selv, muligens med eller uten 3D-motor. 3D anbefales. Det er ganske morsomt! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Jeg har AMD 64 4000+, To stykk 6800GT klokkede, 2048 ram så tror ikke maskinvaren min er noe problem...Ja, jeg hadde litt hastverk da :!: så mulig.. 5108557[/snapback] Selv om maskinen er rask, så kan jo koden min være treig... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) For de interesserte er BETA 0.11 ute, og dette er nytt: (Beskrivelsen er på engelsk for noen amerikanske kjentfolk skal kunne lese det, og jeg gidder ikke oversette akkurat nå). - Level 1: Font color on score - Level 1: Changed map size - Level 1: Added "walking in snow" sound - Level 2: Added accelleration at start - Level 2: Decreased mouse sensivity - Level 2: Changed map size - Level 3: Changed from "time oriented" to "snowball oriented" - Level 3: Changed map size - Added a little intro - Changed all score calculatations Endret 12. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 (endret) Beta 0.11 hadde en bug som gjorde at Level 3 ikke ble lastet, og programmet kræsjet. Det er nå ordnet. Endret 15. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Wow man, detta ser lovende ut, utrolig bra til at det er ett hoppyprosjekt. Kan du poste kildekoden eller er det hemmelig? Hadde vært så gøy for oss andre dødlige å se hvordan detta er bygd opp, kansje det til og med hadde kommet flere poster med spill a la dette etterhver da? Keep up the good work! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 Takker! Har planer om å legge ut kildekoden, men det blir nok etter litt mer finpussing. Det kan nevnes at Truevision3D SDKet inneholder en haug med veldig gode eksempler både for .NET og 6.0 (samt en del andre språk). Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Lastet det ned å så det, bare ett problem. Mitt Visual Studio Virker ikke. Har betaen på en dvd. (DEN VIRKER!), så jeg vurderer å slette fullversjonen og innstallere betaen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Du trenger selvfølgelig .NET Framework 1.1, men det har du helt sikkert fra før (.NET framework 2 funker ikke). Dessuten må du installere "Full version" og ikke "Full version without Truevision3D DLLs" (dette er et valg når du installererer RSD). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Melder om ENDA en bug-fix... Ny versjon er BETA 0.15 Endret 15. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Jeg har båte netframework 1.1 og to. Men det er mitt visual studio som ikke virker. Får nemlig feilmelding når jeg skal komplimere programmene mine, det gjelder alt. Så jeg skal nedgradere til Visual studio beta 2. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Ah! Jeg trodde du kommenterte RSD... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Ok, fint. Glad for oppklarelsen. Men du, det er en bug i spillet ditt, klarer ikke å loade level 3, har prøvd båder versjion 0,12 og 0,15. Lykke til med å finne feilen. PS: Det er en Visual Basic Feilmeldig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Det fungerer ikke i 0.15 heller?!? Det var da som FA..&¤/&@@$€"¤£$£#/¤!"/..EN!! Kan jeg trygle deg om å avinstallere det fullstending (fjern mappen om nødvendig), og prøve en gang til? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Heureka! Tror jeg... BETA 0.16 er klar. For dem som lurer hva problemet er, så var det som følger: Du kan tydeligvis ikke deklarere font-IDer slik... Dim GiftFont as Integer = ScreenText.TextureFont_Create("font", "arial", 16, True) Av en eller annen grunn må det gjøres slik... Dim GiftFont as Integer GiftFont= ScreenText.TextureFont_Create("font", "arial", 16, True) IDIOTISK? JA! Og ingen feilmeldinger når det ble kjørt i Visual Studio. Og kun på enkelte maskiner etter kompilering... Vel, da lærte jeg noe nytt i dag. Endret 15. november 2005 av moskus Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Hehe, hatt noen lignende problemer selv, ikke på akkurat dette da. Visual studio er litt rart inniblant. Men du, når er multiplayer delen ferdig? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. november 2005 Forfatter Del Skrevet 16. november 2005 Men du, når er multiplayer delen ferdig? Så raskt noen kan hjelpe meg med problemene mine. Tror jeg har en løsning på akkurat det, men det kommer jo alltids flere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå