fliq Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har ingen vanlig PC-skjerm, men lurer på om det på noen måte går an å bruke min bærbare PC som fungerende skjerm til ekstern PC. Er det noen smarte hoder som kan svare på dette. Altså bruke Laptop som fungerende skjem for en ekstern PC istedenfor en vanlig skjerm! Lenke til kommentar
smh Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Du kan aktivere "Eksternt skrivebord" og på den måten bruke Laptopen som skjerm. Er litt usikker på om dette virker i Home Edition. "Eksternt skrivebord" aktiveres med å høyreklikke Min datamaskin og velge Egenskaper, og så fanen Eksternt. Lenke til kommentar
fliq Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Du kan aktivere "Eksternt skrivebord" og på den måten bruke Laptopen som skjerm. Er litt usikker på om dette virker i Home Edition. "Eksternt skrivebord" aktiveres med å høyreklikke Min datamaskin og velge Egenskaper, og så fanen Eksternt. 5100327[/snapback] Det hjalp ikke meg så mye.. må jeg redigere på "eksternt" på laptopen eller på den stasjonære? Hadde vært enestående hvis noen hadde utdypet denne litt! Er dette beste løsning egentlig? Lenke til kommentar
smh Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Du må redigere "Eksternt" på den stasjonære. Der kan du hake av for eksternt skrivebord. og velge kva brukere som skal kunne bruke dette. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Eksternt skrivebord "styrer" andre PC-er, du kan se på det som en slags fjernkontroll. Slik jeg forstår det ønsker du å bruke skjermen på din bærbare PC som en skjerm på din stasjonære. Én løsning vil da være å installere Windows XP på den bærbare (tror alle versjoner har remote desktop klient), og Windows XP Pro på den stasjonære (tror også at man må ha pro for å kunne fjernstyres ). Har også lest om et program som lar deg bruke skjermer koblet til andre datamaskiner som virtuelle skjermer, noe som gjør at du vil kontrollere den stasjonære "direkte", og laptopen bare blir en skjerm. I det andre tilfellet vil mus og tastatur være koblet til den bærbare. Lenke til kommentar
fliq Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Eksternt skrivebord "styrer" andre PC-er, du kan se på det som en slags fjernkontroll. Slik jeg forstår det ønsker du å bruke skjermen på din bærbare PC som en skjerm på din stasjonære. Én løsning vil da være å installere Windows XP på den bærbare (tror alle versjoner har remote desktop klient), og Windows XP Pro på den stasjonære (tror også at man må ha pro for å kunne fjernstyres ). Har også lest om et program som lar deg bruke skjermer koblet til andre datamaskiner som virtuelle skjermer, noe som gjør at du vil kontrollere den stasjonære "direkte", og laptopen bare blir en skjerm. I det andre tilfellet vil mus og tastatur være koblet til den bærbare. 5100532[/snapback] Er akkurat det jeg er på jakt etter... noen smarte hoder som vet hvordan det gjøres? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Google sier at du skal trykke her Lenke til kommentar
fliq Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Google sier at du skal trykke her 5100564[/snapback] Hadde jo vært greit å sluppet å gå via et netverk, og bare via en kabel.. er det mulighet for det? Lenke til kommentar
fliq Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Google sier at du skal trykke her 5100564[/snapback] Hadde jo vært greit å sluppet å gå via et netverk, og bare via en kabel.. er det mulighet for det? 5100600[/snapback] Ingen som har peiling på det forholdsvis enkle spørsmålet? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Ta må laptopen støtte video-inn på et eller annet vis. Kan ikke tenke meg at det blir noen særlig bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå