rudolfrock Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 For å gå inn på min maskin fra en annen en i nettverket så må dem skrive inn passord. Jeg har ikke satt opp noe passord noen sted, jeg bruker ikke passord når jeg starter maskina, og uansett om jeg prøver passordet jeg skrev inn som admin passord, så kommer jeg ikke inn. Er det noen som vet hvordan jeg kan deaktivere denne passordsbeskyttelsen? Jeg har lett lenge, men finner ikke noe om det noen plass. Jeg fant det i Win XP, men ikke i 2000... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Prøv å enable guest-kontoen. Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 22:51, borre skrev:Prøv å enable guest-kontoen. Dette vil du ikke gjøre!! Masse sikkerhetsproblemer når du enabler guest accounten! Førtse bud fra Microsoft dersom du ønsker en sikke maskin. Prøv heller å finn ut av hvilke brukere med tilhørende passord som er opprettet på maskinen din, og opprett shares med aksess for "Everyone". Dersom du har glemt admin-passordet er det nok av verktøy "out there" som kan resette admin-passordet på burken din. (Har desverre ingen url til deg akkurat nå, men gi beskjed, så skal jeg se om ikke jeg kan hoste opp en - et vanlig trix er å boote med en linux boot disk og kjøre et program som setter administrator passodet i SAM databasen til ønsket verdi) Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 jeg husker admin passordet mitt, men likevel så funker det ikke å skrive inn det. Syns det er litt merkelig dette her... Finnes det ikke en enkel aktivering av deling av filer UTEN passord? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Kan hende jeg ikke forstår deg rett her... Når er det at det ikke funker å bruke admin-passordet? Er det når du prøver å logge deg på maskinen din, eller er det når du prøver å åpne shared folders på din maskin fra en annen maskin? Dersom det er det første, har nok admin-passordet ditt blii endret på et eller annet vis - bruk da løsning beskrevet over (linux boot disk) Dersom det er det andre, så må du huske å angi administrator brukeren som bruker når du kobler opp network sharet. (Redigert pga skriveleif) [ Denne Melding var redigert av: _BOFH_ på 2002-08-25 23:22 ] Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Andre maskiner på nettverket må skrive inn passord for å komme inn på shared folders på maskina mi. Hadde vært best om jeg bare kunne bestemt hva som skal deles, uten at folk må skrive inn passord. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Det er ikke noe problem det. Det er bare å enable Guest-kontoen. Da vil Win2k oppføre seg som Win9x gjør i nettverk. Ikke noe passord blir avkrevd når folk svinser innom maskina di. Selvfølgelig må du vurdere sikkerheten av å ha en guest-konto. Men etter det du har skrevet, virker det som om du er fortrolig med å ha en passord-løs konto på maskina di. Det er neppe store risikoen likevel (bare husk å sette rettigheter på det du deler, så ikke alle har skrive/slette rettigheter) Har du Win2k PRO skrur du på Guest-kontoen på følgene måte: Kontrollpanel-> Users and Passwords->Advanced->Advanced->Users->Egenskaper for "Guest" og fjern avhukingen på "Account is disabled" Vips og wholla, null mer passord(med mindre du setter opp dette som krav på hver deling) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå