Gå til innhold

Connect3d X800GTO 256MB -Anbefales!

Cantus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste her at HIS x800GT

har R480 chip. Jeg har bestilt et Saphire X800GT AGP kort. Har dette også denne chip'en? Og er det noen som vet om det isåfall er mulig å modde dette, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre på AGP utgaven?

5178183[/snapback]

Fra det jeg har hørt og lest meg til, så har HIS og flere av de andre GTO kortene fått pipelinene laserkuttet slik at de ikke lar seg aktivere. Så langt jeg vet fungerer softmod'n på Sapphire sitt GTO² kort og Connect3d.

Lenke til kommentar

Har C3D-kortet på rett over 6300 poeng på 3dmark05 med kjerne på 558 og minne på 490. Hva bør jeg gjøre for å teste hva kortet tåler? Har satt ATITool på 'find max core' noen ganger, men har bare stoppet den selv fordi jeg er redd at det skal gå varmt eller noe :p. Til nå har ikke tempen vært over 65 grader. Hvordan virker egentli den testen, stopper den av seg selv når den har funnet toppunktet?

Lenke til kommentar
Har C3D-kortet på rett over 6300 poeng på 3dmark05 med kjerne på 558 og minne på 490. Hva bør jeg gjøre for å teste hva kortet tåler? Har satt ATITool på 'find max core' noen ganger, men har bare stoppet den selv fordi jeg er redd at det skal gå varmt eller noe  :p. Til nå har ikke tempen vært over 65 grader. Hvordan virker egentli den testen, stopper den av seg selv når den har funnet toppunktet?

5195841[/snapback]

Den stopper av seg selv ja, når det oppstår artifakter.. Uansett har du VPU-recover funksjonen som resetter til standard innstillinger om kortet slutter å respondere.. Dette istedenfor "blue screen of death"... ;)

Lenke til kommentar

Tviler på den var aktivert ja.. Gikk litt inn i ett annet rom, og da jeg kom tilbake stod core på 618 og pcen hadde låst seg :p Bruker DHzer0point driver (catalyst 5.11). Er slikt skadelig for kortet? F.eks hvis det klarer 600, vil det slite mer på kortet enn f.eks 400?

Edit: Har ikke klart å finne VPU-recover, hvor setter jeg den på?

Edit: Fant VPU-recover, men den fungerer tydeligvis litt dårlig..

Endret av assi4
Lenke til kommentar

Vet det er litt off-topic, men siden mange med c3d x800 gto leser denne tråden, noen som har prøvt å skifte kjøler? Det er mest for å redusere støyen fra kortet, selv om det er en rolig stockkjøler så er den fremdeles den mest bråkete delen i pcen min nå. Tenker mest på AC Silencer 5.

Lenke til kommentar

Vurdere å kjøpe et slik C3D GTO kort selv. Hva er sjansene får å få låst opp de siste 4 pipesen? Må jeg ha skikkelig uflaks for ikke å klare det?

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=38628 Der står det at minnet bare er på 350 mhz. Det er vel feil? Det skal vel være 440?

Hvor mye ytelsesøkning får jeg fra 6800LE Agp kortet jeg har nå? Får 7000 orginalt og 11100 i 3dmark03 overklokka... Vil jeg merke økningen skikkelig godt ja?

Lenke til kommentar

Orginal klokk på connect3d er 400/470 i følge en annen kant av forumet her. Etter hva jeg har forstått er det enkelte modeller av dem som det går å låse opp på, og på de trenger du ikke ha flaks for å få et som funker. Skal gjøre det med alle så vidt jeg har forstått. Dette gjelder vist Saphire Fireblade Edition og dette connect3d kortet.

edit: på psdata står det 980mhz effektiv minne.

edit#2: Saphire F.E.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Ville gått for Saphire da det har 1,6ns minne, mens connect3d bruker 2ns.

Til opplysning så klokket jeg 1,6ns brikkene på mitt 6600GT til effektive 1337mhz...

edit: altså, 1,6ns har maks teoretisk hastighet på 1250mhz, mens 2ns har 1000mhz

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...