Cantus Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Om det falle deg inn, post ihvertfall resulatene dine her 5109818[/snapback] Det kan du være sikker på! hehe Lenke til kommentar
BKB Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du ligger på +/- 70grader idle ved høyeste stabile klokk ville nok vannkjøling få tempen litt ned ihvertfall. og da kan det jo hende du får et par mhz til ut av den Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Hvis du ligger på +/- 70grader idle ved høyeste stabile klokk ville nok vannkjøling få tempen litt ned ihvertfall. og da kan det jo hende du får et par mhz til ut av den 5111436[/snapback] Er veldig fristet til å montere den nå, men er litt usikker... Hadde vært gøy å fått enda mer ut av kortet... hmm.. *tenke* Ja.. går iallefall og finner det frem, så får vi se.... Lenke til kommentar
assi4 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 La akkuratt inn min bestilling på kortet Prøver å få en støysvak pc, vil det skape mye ekstra støy/varme å bare åpne de 4 ekstra pp eller er det først ved overklokking dette kommer frem? Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da? det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e Endret 6. november 2005 av Zimmen Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) La akkuratt inn min bestilling på kortet Prøver å få en støysvak pc, vil det skape mye ekstra støy/varme å bare åpne de 4 ekstra pp eller er det først ved overklokking dette kommer frem? 5112368[/snapback] Da kan du glede deg! hehe Det er nok først ved overklokking at dette vil bli et problem.. Vil tro du også kan overklokke litt uten at varme og støy blir noe stort problem for deg.. Viften er relativt stillegående.. Endret 7. november 2005 av Cantus Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da? det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e 5112446[/snapback] x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... (Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel... ) Endret 7. november 2005 av Cantus Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Hvis du ligger på +/- 70grader idle ved høyeste stabile klokk ville nok vannkjøling få tempen litt ned ihvertfall. og da kan det jo hende du får et par mhz til ut av den 5111436[/snapback] Er veldig fristet til å montere den nå, men er litt usikker... Hadde vært gøy å fått enda mer ut av kortet... hmm.. *tenke* Ja.. går iallefall og finner det frem, så får vi se.... 5112030[/snapback] Da er vannkjøling installert, og ytterligere noen MHz tynet ut av kortet... Foreløpig har det endt opp med 625 MHz på kjerne, og 594 på minnet, noe som resulterte i vakre 6900 poeng i 3dMark05! Lenke til kommentar
spiritmoon Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da? det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e 5112446[/snapback] x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... (Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel... ) 5116884[/snapback] Når det kommer til 3dmark 05 og det er snakk om 1500 mer poeng så er det faktisk å slå kortet ned i støvlene!! er jo snakk om nesten 1/3 mer i ytelse, med et kort som faktisk er endel billigere. sier jo sitt om GTO kortets ytelse når det er overklokket ! Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da? det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e 5112446[/snapback] x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... (Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel... ) 5116884[/snapback] Når det kommer til 3dmark 05 og det er snakk om 1500 mer poeng så er det faktisk å slå kortet ned i støvlene!! er jo snakk om nesten 1/3 mer i ytelse, med et kort som faktisk er endel billigere. sier jo sitt om GTO kortets ytelse når det er overklokket ! 5117081[/snapback] Det er også min mening, men var i tilfelle noen ville "krangle"... hehe Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 wow, må si meg heftig imponert over dette kortet, spesiellt for et slikt kort Skulle nesten gitt et sånt kort til overklokk eller stoolman og se hvor langt de kan utnytte det med noen minus grader Hva sier dere overklokk og stoolman? tar dere utfordringen (med mindre dere allerede har gjort det fra før av) Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Er det bare enkelte leverandører og modeller dette funker på eller går det på alle kort som er x800 GTO ? (altså å låse opp ekstra pipes) Endret 7. november 2005 av AztroM Lenke til kommentar
staljin Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Hei, Foreløpig er det bare disse 2 kortene opplåsing av de 4 ekstra piplinesd gjelder. Staljin Lenke til kommentar
Royal Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Skulle vært morro å sett noen resultater på AGP også..noen som har sett eller enda bedre,har kortet med AGP og poster noen resultater her?? Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Trekker dette kortet mye strøm, eller? Edit: Og hvordan er kjøleløsningen? Tar den opp 1, eller 2 plasser bak? Endret 7. november 2005 av _Marillion_ Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Noen som vet? Iiiiik, ingen som vet dette eller? Jeg finner det ikke selv. Og jeg mÅ ta avgjørelsen på om jeg kan ha dette kortet før i morgen. (av diverse grunner som jeg ikke føler jeg trenger å forklare) Strømforsyningen er for øvrig en 275watts psu i denne pc'en. Vil psu holde? Jeg har en HDD, en dvd brenner, diskettstasjon og lydkort som enhenter som trekker strøm utenom skjermkortet (og skjerm?). Trodde psu'er i bareboner var av relativ bra kvalitet, eller tar jeg feil nå kansje? Endret 7. november 2005 av _Marillion_ Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Jaja, da tar jeg bare en sjangs, og satser på at kortet vil fungere. Takk for hjelpen (?) Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Trekker dette kortet mye strøm, eller? Edit: Og hvordan er kjøleløsningen? Tar den opp 1, eller 2 plasser bak? 5119163[/snapback] Kjøleren tar kun opp en plass, og er stillegående.. Beklager tregt svar.. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Trekker dette kortet mye strøm, eller? Edit: Og hvordan er kjøleløsningen? Tar den opp 1, eller 2 plasser bak? 5119163[/snapback] Kjøleren tar kun opp en plass, og er stillegående.. Beklager tregt svar.. 5120482[/snapback] Men hva med strømforbruk? hehe Lenke til kommentar
Cantus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Noen som vet? Iiiiik, ingen som vet dette eller? Jeg finner det ikke selv. Og jeg mÅ ta avgjørelsen på om jeg kan ha dette kortet før i morgen. (av diverse grunner som jeg ikke føler jeg trenger å forklare) Strømforsyningen er for øvrig en 275watts psu i denne pc'en. Vil psu holde? Jeg har en HDD, en dvd brenner, diskettstasjon og lydkort som enhenter som trekker strøm utenom skjermkortet (og skjerm?). Trodde psu'er i bareboner var av relativ bra kvalitet, eller tar jeg feil nå kansje? 5119970[/snapback] Litt usikker på hvor mye det faktisk trekker av strøm, men det kommer an på hvor mye du evt overklokker, og om du åpner de 4 siste pipes'ene.. Bør nok gå greit.. De PSU'ene skal som du sier være av god kvalitet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå