Gå til innhold

Connect3d X800GTO 256MB -Anbefales!


Cantus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ligger på +/- 70grader idle ved høyeste stabile klokk ville nok vannkjøling få tempen litt ned ihvertfall. og da kan det jo hende du får et par mhz til ut av den  :thumbup:

5111436[/snapback]

 

Er veldig fristet til å montere den nå, men er litt usikker... Hadde vært gøy å fått enda mer ut av kortet... hmm.. *tenke*

Ja.. går iallefall og finner det frem, så får vi se.... ;)

Lenke til kommentar
La akkuratt inn min bestilling på kortet :D Prøver å få en støysvak pc, vil det skape mye ekstra støy/varme å bare åpne de 4 ekstra pp eller er det først ved overklokking dette kommer frem?

5112368[/snapback]

 

Da kan du glede deg! hehe ;)

Det er nok først ved overklokking at dette vil bli et problem.. Vil tro du også kan overklokke litt uten at varme og støy blir noe stort problem for deg.. :)

Viften er relativt stillegående..

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da?

 

det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e  :no:

5112446[/snapback]

 

x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... :yes:

(Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel...;) )

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Hvis du ligger på +/- 70grader idle ved høyeste stabile klokk ville nok vannkjøling få tempen litt ned ihvertfall. og da kan det jo hende du får et par mhz til ut av den  :thumbup:

5111436[/snapback]

 

Er veldig fristet til å montere den nå, men er litt usikker... Hadde vært gøy å fått enda mer ut av kortet... hmm.. *tenke*

Ja.. går iallefall og finner det frem, så får vi se.... ;)

5112030[/snapback]

 

Da er vannkjøling installert, og ytterligere noen MHz tynet ut av kortet...

Foreløpig har det endt opp med 625 MHz på kjerne, og 594 på minnet, noe som resulterte i vakre 6900 poeng i 3dMark05! :D

Lenke til kommentar
Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da?

 

det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e  :no:

5112446[/snapback]

 

x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... :yes:

(Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel...;) )

5116884[/snapback]

 

 

Når det kommer til 3dmark 05 og det er snakk om 1500 mer poeng så er det faktisk å slå kortet ned i støvlene!! er jo snakk om nesten 1/3 mer i ytelse, med et kort som faktisk er endel billigere. sier jo sitt om GTO kortets ytelse når det er overklokket !

Lenke til kommentar
Kor mange poeng i 3dmark 05 fekk du med x800xl kortet ditt orginal\overklokka da?

 

det virker som eit nice kort det der, men dei er sjølvsakt PCI-e  :no:

5112446[/snapback]

 

x800xl-kortene klokket generelt sett relativt dårlig i forhold til andre kort, og husker ikke hvor mye jeg greide å klokke mitt til.. husker heller ikke nøyaktig 3dmark05 score, men mener å huske at jeg kom like over 5000 etter klokking.. tror det var ca 4700 uklokket... Dvs et moddet og overklokket GTO slår xl ganske hardt ned i støvlene... :yes:

(Nå kan det sikkert diskuteres om ca 1500+ poeng i 3dmark05 er å slå et annet kort hardt ned i støvlene da, men jeg skrev det nå sånn allikevel...;) )

5116884[/snapback]

 

 

Når det kommer til 3dmark 05 og det er snakk om 1500 mer poeng så er det faktisk å slå kortet ned i støvlene!! er jo snakk om nesten 1/3 mer i ytelse, med et kort som faktisk er endel billigere. sier jo sitt om GTO kortets ytelse når det er overklokket !

5117081[/snapback]

 

Det er også min mening, men var i tilfelle noen ville "krangle"... hehe ;)

Lenke til kommentar

wow, må si meg heftig imponert over dette kortet, spesiellt for et slikt kort :yes:

Skulle nesten gitt et sånt kort til overklokk eller stoolman og se hvor langt de kan utnytte det med noen minus grader :thumbup:

 

Hva sier dere overklokk og stoolman? tar dere utfordringen (med mindre dere allerede har gjort det fra før av) :w00t:

Lenke til kommentar

Noen som vet? :)

 

Iiiiik, ingen som vet dette eller? Jeg finner det ikke selv.

Og jeg mÅ ta avgjørelsen på om jeg kan ha dette kortet før i morgen. (av diverse grunner som jeg ikke føler jeg trenger å forklare) :p

Strømforsyningen er for øvrig en 275watts psu i denne pc'en. Vil psu holde?

Jeg har en HDD, en dvd brenner, diskettstasjon og lydkort som enhenter som trekker strøm utenom skjermkortet (og skjerm?).

Trodde psu'er i bareboner var av relativ bra kvalitet, eller tar jeg feil nå kansje?

 

:)

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar
Noen som vet? :)

 

Iiiiik, ingen som vet dette eller? Jeg finner det ikke selv.

Og jeg mÅ ta avgjørelsen på om jeg kan ha dette kortet før i morgen. (av diverse grunner som jeg ikke føler jeg trenger å forklare) :p

Strømforsyningen er for øvrig en 275watts psu i denne pc'en. Vil psu holde?

Jeg har en HDD, en dvd brenner, diskettstasjon og lydkort som enhenter som trekker strøm utenom skjermkortet (og skjerm?).

Trodde psu'er i bareboner var av relativ bra kvalitet, eller tar jeg feil nå kansje?

 

:)

5119970[/snapback]

 

Litt usikker på hvor mye det faktisk trekker av strøm, men det kommer an på hvor mye du evt overklokker, og om du åpner de 4 siste pipes'ene..

Bør nok gå greit.. De PSU'ene skal som du sier være av god kvalitet.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...