Murty_ Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Er tre maskiner i huset, en i første etasje og to i tredje. Ruteren er i første etasje, sånn som det er nå har vi strukket kabler til de to maskinene i tredje etasje. Dette er en løsning jeg er lite tilfreds med. Har begynt å tenke litt på trådløst internett, men har hørt mye negativt om det. Selv har jeg ingen kunnskaper om det. Noen som har noen meninger om saken? PLXZZ HELP Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Et trådløsnett gir deg rask og enkel tilgang til deling av nett uten å strekke kabler, og flytter en på en av maskinene så er det jo også veldig praktisk, spesielt om en har en laptop en svirrer rundt med. Trådløst er det viktig at en setter sikkerheten opp riktig slik at ikke hvem som helst komemr inn på nettet. Så lenge du kjøper deg en god router og gode kort, tror jeg du vil være fornøyd med å gå over til trådløst. Lenke til kommentar
baffen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det kan vere fysiske hinder for det trådløse nettverket. Det er en del ting som er vanskelige å forutse, så jeg anbefaler å snakke med seriøse databutikker som kan hjelpe deg og låne utstyr slik at du kan teste foholdene i ditt hus. Jeg opplevde for eksempel hos en kamerat jeg satt opp nettverk til, at mikrobøkgeovnen nesten blokkert nettverket i en retning. Selv har jeg tykke betongvegger og det er ingenting i forhold til hva det vi kom fram til hva blokkering fra mikrobølgeovn i hans hus. Lenke til kommentar
Murty_ Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Takk for gode råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå