Gå til innhold

Hvordan rengjøre briller uten å få riper?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Også kan man kjøpe renseservietter. Våtservietter for briller altså. Det får man hos optikeren.

5102716[/snapback]

 

De er bittesmå og enkeltpakka. 'Hadde en dud i klasses som var "avhengig" av de. Han brukte sikkert 5-6 sånne pakker om dagen :D Han gjorde ikke annet enn å rense brillene sine.

Lenke til kommentar
Tro meg, linser er så mye bedre enn briller!=) Da kan du se alle veier uten problemer, og du kan f.eks. spille rugby ( :love: ) uten å være redd for at brillene skal bli most. Om du gir klemmer slipper du også å skade den andre.

5106121[/snapback]

 

Spiller du rugby? :ohmy:

 

Jeg foretrekker RC og Hardball :tease:

 

Men det er nok lurt med linser når jeg spiller Hardball :whistle:

Vet ikke om det er plass til brillene i maskene.

Kjøpe linser til Hardball bruk kanskje :hmm:

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 9 år senere...

Altså, slik ligger det ann: Har nylig fått meg nye briller, og med brillene fikk jeg med en liten klut for rengjøring, denne blir etterhvert fettete og mister rengjøring evnen. Kan jeg vaske denne kluten, eller må jeg få en ny? Eller er det noen andre gode råd?

 

Takker for all hjelp.

Du kan vaske kluten, og du kan kjøpe nye.

 

Jeg fraråder å vaske kluten i vaskemaskina, fordi vanlig vaskepulver inneholder zeolitt, som er en stein. Ellers kan du vaske den med hva som helst, bare du skyller det godt ut.

 

Jeg anbefaler også en sånn liten spray med brillerens som de har på brillebutikken.

 

Andre ting bør man ikke bruke på plastbriller, spesielt ikke om de har antirefleksbelegg. Hverken ajax eller papir bør brukes. På mineralglassbriller kan man sikkert bruke hva som helst av såpe, men "ingen" bruker briller av glass lenger.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...