Cutthroat Bill Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Altså, slik ligger det ann: Har nylig fått meg nye briller, og med brillene fikk jeg med en liten klut for rengjøring, denne blir etterhvert fettete og mister rengjøring evnen. Kan jeg vaske denne kluten, eller må jeg få en ny? Eller er det noen andre gode råd? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 jeg spruter ajax og tørker med papir. Ikke opplevd noen riper enda, og fettet/driten på brillene er borte:) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Det funker sikkert fint hjemme, men jeg kan ikke alltid dra med meg Ajax og en dass rull når jeg er ute. Lenke til kommentar
EVH Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Jeg renser brillene mine ofte jeg. Funker fett å bare kjøre tsjorta over for min del. Blir ingen riper. Har plast glass, vet ikke om det har noe å si. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 3. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Brukte alltid skjorta på de forrige, de ble uklare etterhvert. Lenke til kommentar
Post_Mortem Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Hvis det er et stort problem, og du ikke kan ha med deg ajax flaska hele tiden ( ) funker det jo med linser også Lenke til kommentar
sixx Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 pusseskinn(av veldig fin sort, fåes på optikern) og pust! Lett å dra med seg og gir godt resultat. MEn helt ærlig bruker jeg t-shorta mi når jeg pusse r mine briller Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 Hmm.. På alle mine briller har jeg hatt glass-glass, ikke plast, og har aldri vært plaga med riper.. Men - Lenge leve kontaktlinser! <3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. november 2005 Rapporter Del Skrevet 3. november 2005 det skal gå ann å få kjøpt en 2renseveske" til briller også.. som du kan bruke til å rengjøre briller med.. en slags "dybrens"... det skal også gå fint med en mikrofiberklut også.. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Også kan man kjøpe renseservietter. Våtservietter for briller altså. Det får man hos optikeren. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Også kan man kjøpe renseservietter. Våtservietter for briller altså. Det får man hos optikeren. 5102716[/snapback] Dette hørtes lurt ut. Kan jo ikke bytte ut helt nye briller med linser Dessuten liker jeg disse brillene svært godt, de ser litt ut som solbriller, også er det 20% blå fargede glass Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Også kan man kjøpe renseservietter. Våtservietter for briller altså. Det får man hos optikeren. 5102716[/snapback] De er bittesmå og enkeltpakka. 'Hadde en dud i klasses som var "avhengig" av de. Han brukte sikkert 5-6 sånne pakker om dagen Han gjorde ikke annet enn å rense brillene sine. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Du burde bruke veldig fint papir + litt brillerens Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har hatt briller siden sjetteklasse tror jeg det var (Går i tiende nå, men bruker linser til vanlig), brukte alltid t-skjorten min. Ikke fått noen riper, så det burde gå greit!=) Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Riper høres så enormt ut, men uklart derimot. Fibrene i klær gir mindre riper i glasset har jeg hørt, hvordan ellers har det seg at det gamle brillene er så uklare? Vurderte linser tidligere, men så så jeg et par briller som var dødsråe Har lettere blå farget glass Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 4. november 2005 Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 Tro meg, linser er så mye bedre enn briller!=) Da kan du se alle veier uten problemer, og du kan f.eks. spille rugby ( ) uten å være redd for at brillene skal bli most. Om du gir klemmer slipper du også å skade den andre. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Tro meg, linser er så mye bedre enn briller!=) Da kan du se alle veier uten problemer, og du kan f.eks. spille rugby ( ) uten å være redd for at brillene skal bli most. Om du gir klemmer slipper du også å skade den andre. 5106121[/snapback] Spiller du rugby? Jeg foretrekker RC og Hardball Men det er nok lurt med linser når jeg spiller Hardball Vet ikke om det er plass til brillene i maskene. Kjøpe linser til Hardball bruk kanskje Endret 4. november 2005 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Ramberg Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Hvis du virkelig vil rengjøre brillene dine skal du gå til en optiker å spørre om ikke de kan ha dem i et ultralydbad. De blir skinnende rene etter på. Lenke til kommentar
Rosewell1983 Skrevet 23. november 2018 Rapporter Del Skrevet 23. november 2018 Kjøp deg en ultralyd vasker. Er så mye bedre enn å rengjøre de selv med væske og klut. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. november 2018 Rapporter Del Skrevet 23. november 2018 Altså, slik ligger det ann: Har nylig fått meg nye briller, og med brillene fikk jeg med en liten klut for rengjøring, denne blir etterhvert fettete og mister rengjøring evnen. Kan jeg vaske denne kluten, eller må jeg få en ny? Eller er det noen andre gode råd? Takker for all hjelp. Du kan vaske kluten, og du kan kjøpe nye. Jeg fraråder å vaske kluten i vaskemaskina, fordi vanlig vaskepulver inneholder zeolitt, som er en stein. Ellers kan du vaske den med hva som helst, bare du skyller det godt ut. Jeg anbefaler også en sånn liten spray med brillerens som de har på brillebutikken. Andre ting bør man ikke bruke på plastbriller, spesielt ikke om de har antirefleksbelegg. Hverken ajax eller papir bør brukes. På mineralglassbriller kan man sikkert bruke hva som helst av såpe, men "ingen" bruker briller av glass lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå