Loomy Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Fikk i går en ny ruter fra NGT, Thomson Speedtouch 516i (hvis jeg husker riktig), fra før hadde jeg en Cisco-ruter som fungerte helt utmerket.. Etter at jeg hadde koblet til den nye ruteren og byttet ut de nye kablene funket ikke en dritt. Ruteren klarte å finne PCen, men klarte ikke finne sentralen. Fulgte manualen og fikk til å aktivere ruteren, uten at det ble noen bedring... Det som også var veeeldig rart var at når jeg prøvde å bytte tilbake til den gamle ruteren, ville ikke den heller funke. Den så ut til å klare å koble til sentralen, men klarte ikke få opp noen nettsider :\ Noen andre som har problemer med dette, eller har noen gode tips? Endret 4. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 kanskje prøve http:\\aktivering.nextgentel.no kan være at du må kjøre det igjen for å få ruteren akseptert på nettverket fra ngt sin side Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Prøvde aktivering.nextgentel.no med den nye ruteren, men der ble det bare linket til http://10.0.0.1 (altså ruterens webinterface). Kan prøve å reaktivere den gamle ruteren. Det kan løse problemet med at heller ikke den kom på nett.. Men det jeg syns var litt rart, var at diverse kabler som kom med den nye ruteren var ikke like de jeg fikk med Cisco-ruteren. Vi har et litt gammeldags telefonsystem, så ledningen som kommer inn i huset er ikke koblet til noen boks, den er bare kuttet rett av Den inneholder 4 ledninger; rød, svart, grønn og blå. Disse har vært "hotwired" til kabelen som går inn i LINE-inngangen på splitteren, og det har funket utmerket før.. Endret 3. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Prøvde å koble til alt det gamle utstyret i går og reaktivere den gamle ruteren, men jeg kom ikke en gang inn på aktiveringssiden :\ Tror rett og slett jeg må - hold dere fast - ringe kundeservice *grøsse* EDIT: Fikk mail igjen av de i går, det har visst foregått omkoblinger og drit i området, så det er ikke hos meg problemet ligger. Fikk så enda en mail i dag om at de planlagte omkoblingene bli utsatt til uke 46... Tre dager uten nett pga. ingenting, Go NGT! Uansett godt å ha nettet tilbake *kosepå* Endret 4. november 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå