Gå til innhold

Er hhd'en ødelagt? Og hva med Zip100?

Anbefalte innlegg

Hei!

Tidligere i dag holdt jeg på å sette inn en ny Zip100 i en Dell PC. Jeg satte ZIP100 som slave og CD rommen som master, men da klarte pc'en verken å finne CD'rommen eller Zip100 stasjonen. Jeg kobla ut Zip100 stasjonen og da fant pc'en CD rom stasjonen igjen.

Deretter prøvde jeg å sette Zip100 stasjonen i en annen pc da med DVD rommen på master og Zip100 stasjonen på Cable Celect. Dette funket, men da jeg prøvde disse instillingene i Dell'en igjen funka det ikke.

Så etter å ha prøvd alle mulige innstillinger og etter utallige oppstarter slutta HHD'en (Maxtor 30 GB) på Dell maskinen og funke. Under oppstart kommer det enkelte små pip fra HHD'en så tilslutt et langt pip. JEg kan høre at HHD'en prøver å starte opp gjentatte ganger.

Hva er galt med HHD'en og kan det fikses, må jeg eventuelt kjøpe ny? Og hva kan være grunnen til at jeg ikke får Zip100 stasjonen til å funke?

MVH Kjetil Bergum Røysland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har 1 harddisk, 1 zip og 1 cd-rom, så må 3 stå "on" og resten off. Dette skifter du på i biosen. Når du skrur på pc'en så kommer det opp hva du skal trykke. er ikke sikker på hva du skal trykke på i dell.

I en vanlig bios trykker du delete knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...