Gå til innhold

Oppgradering; trenger hjelp ang. skjermkort-valg.


embark

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ved neste lønning har jeg planer om å skifte ut hovedkort og CPU. Har SocketA nå, men vil satse på Socket939.

 

Har skiftet litt meninger frem og tilbake, og oppsettet ser i skrivende stund slik ut:

ASRock 939Dual-SATA2

AMD Athlon 64 3200+

Sapphire Radeon X800GTO

 

Økonomisk og brukbar til mitt behov. :love:

 

 

EDIT: Fiksa på første posten.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva trenger du nytt da utenom skjermkort prosessor og hk?hvilke ram type kjører du nå ? pc2700 eller pc3200?du for jo a64 3500+, ASRock 939Dual-SATA2 , samt et Powercolor x800xl kort til 4279kr hos shg.no. x800xl kortet yter en del mer enn x800gt kortet, men skal du ikke spille noe særlig og skal kjøpe et mindre kraftigere skjermkort kan du få tak i et x800gto pci-e skjermkort hos feks komplett til 1500 spenn. GTO kortet er kraftigere enn både 6600GT og Ati's X800GT kort

Lenke til kommentar
Legg merke til at Komplett også har dette som demovare til redusert pris. Tror demokortet gir deg veldig mye for pengene i dette tilfellet!  :yes:

5099061[/snapback]

Takk for tipset. :)

 

Til duckmaster: har en 512MB PC3200 brikke. Har ikke planer om å kjøpe mer RAM enda. Utsetter det litt.

 

Har forresten tenkt litt på dette hovedkortet.

Endret av Ferr
Lenke til kommentar

Vennligst forklar hvorfor du ville valgt den CPU'en. :)

5099236[/snapback]

 

1mb cache b.l.a til ca samme pris, les litt på andre forum så kan man se at det er mange some har fått gode klokk på dem. men det er jo ikke garantert...

 

GTO kortet har 12 pipes mot GT sit 8 pipes

 

K4F

 

edit legger med no linker

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=491826

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=492150

Endret av K4F
Lenke til kommentar

det hket er et helt ok hk =) men du sparer jo penger på det kortet jeg linket til, desuten er det nyere og støtter s-ata 2. ville og kanskje godt for 3700+, da denne har 512 kb mer cache enn 3500'en, som vil gi en liten økelse,ytelsessmessig. men er dog ikke enig med at du bør gå for et x800gto hvis du kan få et x800xl kort til bittelitt mer penger. x800xl kortet har 16 pipelines, og har ca samme ytelse som et 6800gt kort,mens et x800gto kort har samme ytelse som et 6800 non ultra, som og har 12 pipelines slik som gto kortet har. med andre ord du for mye mer for x800xl kortet

Endret av ducmaster
Lenke til kommentar

3700+ koster ca. 2000kr, noe jeg ikke har råd til om jeg skal ha hovedkort, CPU og et brukbart skjermkort til 4000kr. Jeg har sett på AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' fra IT24.no som koster 1050kr + hovedkort til ca. 1000kr (sikler fortsatt på MSI K8N Neo4-F nForce4). Det vil da gi meg ca. 2000kr til skjermkort.

 

Noen innspill når det gjelder valg av skjermkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...