jinriksha Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hoi, jeg har en militærjakke som jeg aner ikke hvor jeg har fått fra, og det blir derfor vanskilg å finne hvor er den fra og hvor den ble brukt, så jeg spør dere folkens om noen av dere veit hvor den jakka stammes fra? hvor den ble brukt og sånt? Det eneste som står på jakka er FIA 271, 50, 71 og KASS. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 KASS står for kassert. Det betyr at den ikke er av god nok kvalitet til at den kan bli brukt. kasse´re v2 (fr casser 'knuse') vrake, kaste k- en utslitt dress / hele varepartiet måtte k-s / k- et manuskript / gjøre ugyldig k- pengesedler Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 aha! da veit jeg i hvertfall det. er gangske hypp på å vite hvor den ble lagd?! Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 FIA 271 50 71 Tror dette er størrelsesbetegnelsen. Alså hvor stor jakken er. De lager jo ikke slike i bare en størrelse Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Det tror jeg også. Hvertfall 50 og 71. Men hva står FIA får? Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Freakz in Action Fylkesbiblioteket i Akershus neida FIA 271 er sikkert typebetegnelsen mens 50 er størrelsebetegne. Endret 3. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 50 må være størrelsen, og 71 er årstallet den ble produsert. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 50 må være størrelsen, og 71 er årstallet den ble produsert. 5099908[/snapback] Høres riktig ut men hva er FIA 271.. det er det store spørsmålet Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 50 må være størrelsen, og 71 er årstallet den ble produsert. 5099908[/snapback] Høres riktig ut men hva er FIA 271.. det er det store spørsmålet 5099931[/snapback] hehe, ja hva er FIA 271 Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Google ga jo ikke mange resultater heller Men det er en norsk jakke? Altså brukt i det norske forsvaret? Da kan det jo være en gammel kassert feltjakke. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Google ga jo ikke mange resultater heller Men det er en norsk jakke? Altså brukt i det norske forsvaret? Da kan det jo være en gammel kassert feltjakke. 5100292[/snapback] det er det jeg ikke veit, men fikk den her i norge.. hadde vært fett å vite hvor fra i norge den var fra liksom.... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Se på kanppene må slagene. De har antaglig en norsk løve. Militære jakker i Norge (uavhengig av år) har ingen stedsbetegnelse. Flyvåpen, infanteri og marine hadde sine farver. Er det kunststoff er den rellativt ny (under 35-40 år) avhengig av våpengren.NB! Det er laget mange etterligninger, dvs jakker som utgir seg for å være x-militære for å kunne selge innen forkjellige markeder. Disse er gjerne merket slik at de tilsynelatende er "ekte", pfte med stempel som KASS e.l. Ordet Kass (hvis tolkning er kassert) tyder på nordisk/tysk marked. Lenke til kommentar
jinriksha Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 hmm, knappene er samme fargen som jakka, bare litt mørkere, og tror ikke at det er en rippoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå