A!1 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg sitter med en Venice 3000+ som uansett hva jeg gjør ikke vil kjøre stabilt på noen frekvenser over 1980MHz. Har minne som klarer 550MHz 2.5-4-4-8 ved 2.85V så det er ikke problemet. Har visst E6 stepping iflg CPU-Z. Noen som synes dette høres rart ut? Hadde håpt å fått den opp i 2.4GHz iallefall. Har DFI Lanparty nF4 SLI-D. Den er like ustabil på 2.7ghz som på 2.0ghz. Kommer såvidt inn i windows noen ganger. 1980Mhz (220x9) virker som er dønn stabilt da... Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Evt finnes det noen 939 prosessor som garrantert klokker veldig bra som jeg kunnet byttet ut med? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) skal jo vere en av de beste overklokker CPUene dette da.. en fyr jeg kjenner har fått den til 2,6! (FX-55 speed) eneste positive oppgraderingen for denne er vel en dualcore eller sandiego 3700+ osv.. men dette er ikke noe bra valg da CPUen din allerede er ganske kraftig... Endret 3. november 2005 av SWAT dude... Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Ja, SWAT - det var det jeg trodde. Har nettopp fått maskinen, kjøpte prosessoren brukt... Det kan virke som den er noe ustabil også på standard frekvens - fikk blåskjerm i går kveld =( Grunnen til at jeg oppgraderte er at mitt noe mishandlede Socket-A hovedkort streiket tilslutt, men det virker som denne nye prosessoren er mye dårligere enn den gamle Socket-A Mobile Barton XP2600+ jeg hadde. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Veit du kva fyren du kjøpte av har brukt CPUen til? For meg så ser det litt ut som om han har overklokket den mer enn den tålte, også bare solgt den unna før den var fullstendig kisteklar. Dersom den fortsetter å være ustabil uten overklokking så må du nok bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny CPU. Da bør du kjøpe Opteron for s939 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Veit du kva fyren du kjøpte av har brukt CPUen til? For meg så ser det litt ut som om han har overklokket den mer enn den tålte, også bare solgt den unna før den var fullstendig kisteklar. Dersom den fortsetter å være ustabil uten overklokking så må du nok bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny CPU. Da bør du kjøpe Opteron for s939 5101772[/snapback] Satte på Prime95 torture test i noen timer mens jeg var å trente i kveld. Da jeg kom tilbake var maskinen restartet og det var en "Windows has recovered from a serious error" beskjed midt på skrivebordet da jeg slo på skjermen. Trodde han som hadde prosessoren bare hadde oppgradert til dual-core. Ser ut som det blir en skikkelig jafs i et surt eple da ja... Skal iallefall sende mail til han jeg kjøpte fra. Hvorfor anbefaler du Opteron for 939 ? Er ikke en dualcore, kanskje en 4400+, et bedre valg? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Opteron singlecore klokker bedre enn Athlon 64 singlecore. Det samme ser ut til å være tilfellet for Opteron dualcore. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Da er det en Opteron 170 på vei Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Da har du versgo å poste overklokkingsresultatet ditt i denne tråden. Sjølv har eg bestilt en Opteron 165 Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Nå er ikke jeg så erfaren på A64 - det kan se ut som jeg har fått venicen stabil nå (ihvertfall på stock). Fikk 18 feil i memtest86+, 4 i test 5 og 14 i test 8. - Ved 2.9V Vdimm. Har satt ned spenningen på minnet til 2.6V fra 2.9V. Nå er det snakk om OCZ minne med livstidsgarranti inntil 3.3V. Så minnet skulle ikke bli ustabilt selv ved 3.3V. Nå har Prime95 kjørt torture test i 6 timer uten å fått en feil. Det kan jo se ut som problemene har en sammenheng med spenningen på minnet. Kan dette være fordi minnekontrolleren på CPU er skadet eller ikke funker som den skal? Hadde ikke noen problemer med å øke spenningen på dette minnet i det heletatt på det gamle Socket-A hovedkortet mitt. Endret 5. november 2005 av Mental Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå