the_fire Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Vi fikk i oppgave å ha et lite foredrag om aluminium. Tenkte at jeg skulle gjøre dette bra. Men mangler en morsom måte til å holde dette foredraget. Kan bruke tavle, og noe som lett kan medbringes. Noen ideer? Må ha om kjemiske egenskaper, og praktisk bruk. Går medier og kommunikasjon gk1. Er viktig at andre elever forstår dette stoffet. Det vil si, ikke kjedelige vanskelige formler, som ikke sier en døyt. Takk om noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 På praktisk bruk kan du nevne hva aluminium brukes til. Hvis du nevner flydeler kan du prøve å ta med animasjoner og/eller lekefly (hvis du har, kjøp om nødvendig.) Lat som det er ekte og lek at det styrter (vis med lekeflyet, akkopagnert med hvislelyder), forklar hva som skjer med aluminiumet som er i flyet, her kan du ta med informasjon om smeltepunkt, kokepunkt o.l. Deretter kunne du kanskje ha kommet med en forklaring på hva som hadde skjedd med flyet om de hadde brukt jernlegeringer istedenfor, gjerne ved å bruke et annet fly. Noe slikt, kanskje? PowerPoint anbefales. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) PowerPoint anbefales. , men ikke overdriv effektene i powerpoint presantasjonen. Det er ikke gøy når de du foreleser for ikke aner hva du har snakket om fordi de sitter å lurer på kossen i helvete du fekk til det der Endret 3. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tekst. Bruk litt krefter på å lage fine bakgrunner, husk at teksten burde være på linje og være kortest som overhode mulig. Av personlige erfaringer anbefaler jeg å prøve forskjellige farger på teksten, gjerne i gradvis øking. Eks: himmelblå til midnattblå. Av det jeg har erfart, burde du vedlegge alle lyder, animasjoner (+ større bilder), videoer i e-posten (hvis du bruker FirstClass o.l) eller lagre alt i en mappe på minnestikken, for sikkerhets skyld. (*Host* Matte muntlig eksamen, halvparten av det som skulle ha vært med ble ikke med på framvisningen. Ikke la det samme skje med deg.) Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Du kan ta med at den sure nedbøren løster opp aluminium oksid elns fra berggrunnen som gjør at gjellene til fisken blir slimete jævlig og tilslutt stopper og funke Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Husk Wikipedia (NO / EN) Har kommet mange gode forslag over. Synest fly-ideen høres gøy ut jeg Endret 4. november 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Mange gode forslag ja. Skal ta med meg et lekefly. Skal også ha litt tavleforelesning. Vi har ikke prosjektor til powerpoint, så det gidder jeg ikke lage. Og seff har jeg brukt Wikipedia Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Få med at transparent aluminium er oppfunnet... stod på slashdot.org for noen uker siden... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Er (heldigvis) ferdig nå. Men tanken var god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå