whom Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Bygger HTPC\multimediaPC, som plasseres under 42" 720p plasma TV og tilkobles med DVI kabel. Det blir overhodet intet grafisk, bare filmvisning, TV opptak og surfing. Når det gjelder opptak, kjøper jeg vel et TV-kort. Da lurte jeg på hvilket skjermkort jeg burde gå for. Ifølge Mastiffs HTPC guide, er det nå til dags Nvidia som leder på fronten, og vil være 6600GT\6800 er et godt valg. Andre synspunkter? Siden det eneste som er av betydning er bildekvalitet, så har vel ikke klokken så mye og si, og jeg kan dermed gå for det billigste innenfor 6600 kjernen? Hvilket kort anbefaler da dere? Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hva med et 6200 kort. Hvorfor kaste bort penger på et kort du aldri kommer i nærheten av å utnytte kapasitetsmessig. ASUS EN6200TC Turbocache Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Både 6600gt og 6800gt er jo ganske varme. Skal du kjøpe dem med heatpipeløsning, så må du nok bla opp en del hundre lapper. 9600xt vil nok være god nok for ditt formål. Surfing, filmtitting klarer den helt fint. Også kan du ta deg en runde med hl2, for kortet klarer spillet i middels oppløsning og detaljer. F.eks dette kortet her. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15014 Endret 3. november 2005 av samye83 Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 6600 er NV43, 6800 er NV40 og 6200 er Nv44. Veldig greit med heatpipe, ja. Mastiff skrøyt av NV40 og NV43, men hvis 6200 viser like godt bilde, ser jeg ingen grunn for å ikke gå for det. Det blir en helt ny PC med PCIE. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Jeg tenkte liksom en htpc bør helst være så stille som mulig, og som kjent bråker viftene til skjermkortene en del. Men det går alltid an å bytte ut vifta med par av zalman sine heatpipe løsninger. I den tiden da de eldre skjermkortene kom på markedet, så var det faktisk ati som ledet kappløpet og hadde de hadde den beste bildekvaliteten. Endret 3. november 2005 av samye83 Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 I begynnelsen ledet ATI, nå leder Nvidia, det er jeg viss om. Vet ikke om ATI har tatt ledelsen igjen med R520, men prisen ligger nå så høyt at X1800 blir uansett uaktuell. Blir vel da til at jeg går for 6200, men av ren nyskjerrighet skyld lurer jeg på om 6600 leverer bedre bildkvalitet eller hvilket skjermkort som absolutt leverer best? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hva med et X1300 kort? Der er jo blandt annet AVIVO Alternativt så ville jeg tatt et GeForce 6600, da stjeler ikke kortet minne fra resten av systemet, slik som TurboCache gjør. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tror at jeg så at pcutstyr.no hadde et xfx 6200 turbocache kort til 470 kr. Det er nok en fin pris. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Aha, så det er det turbocache står for, hehe. Men da ville jeg også ha anbefalt et kort som ikke deler minne med rambrikkene. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Fulgte rådet til Mastiff og kjøpte et leadtek 6600gt. Meget bra bilde til film når man følger guiden når det gjelder konfigurasjon av en HTPC. Dette kortet hører jeg ikke under filmvisning. Og cpu er vannkjølt. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Hvordan er tilhjengelighet på de nye ATI kortene? Noen som har en test som viser hva som er best? Husker nå HW-nyheten om Turbocache. Dårlig nytt. Men det er det noen grunn for meg å gå for 6600 eller noe annet, kontra "den vanlige" 6200? Kjøper TV kort, og TV-inn o.l funksjoner til GPU vil vel ikke være av nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå