ntec Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Hvordan får jeg en tekst til å bytte seg ut med en annen tekst etter x antall sekunder? F.eks: "Velkommen hit!" skal byttes ut med "Her kan du" som igjen skal byttes ut med "- Laste ned freeware" byttes ut med "- Lese nyheter" (Det skal gå 10 sekunder mellom hver tekst) Endret 3. november 2005 av ntec Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) gif animasjon? Edit: Hvis ikke kan det gjøres med php... Endret 3. november 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Det nokk enklest å bruke ett javascript Endret 3. november 2005 av Bad_Byte Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvorfor bruke JS når du kan bruke PHP? Er ikke alle som har JavaScript aktivert, og hvis du absolutt vil ha den effekten, er det best å gjøre noe som bestemmes server-side, ikke client-side Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Med PHP så må siden reloades hvert X sekund. Da virker det som en mer elegant løsning å bruke JS til den jobben. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Med PHP så må siden reloades hvert X sekund. Da virker det som en mer elegant løsning å bruke JS til den jobben. 5098643[/snapback] jaja, javascript.. men vet ikke hvor jeg finner en sånn kode.. kan ikke du paste inn et eksempel ? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 tror gif ville vært lettest her. Er ikke alltid like bra å bruke slik innerHTML :S Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Med PHP så må siden reloades hvert X sekund. Da virker det som en mer elegant løsning å bruke JS til den jobben. 5098643[/snapback] Nja... tror det finns en funksjon som bare loader en liten del av sida, ikke hele. Er ikke sikker paa dette... Personlig anbefaler jeg PHP, og alternativt kunne du ha det i en liten <iframe> ... altsaa... mindre aa loade. Vil ikke anbefale gif bilde hvis ikke du vil ha kule fonter osv. Lenke til kommentar
yonderboy Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Slik kan det gjøres med JS: <div id="test">tekst</div> <script language="JavaScript"> <!-- tekst = ""; function visTekst(indeks) { switch (indeks) { case 0: tekst = "Velkommen hit!"; break; case 1: tekst = "Her kan du"; break; case 2: tekst = "- Laste ned freeware"; break; case 3: tekst = "- Lese nyheter"; break; } document.getElementById("test").innerHTML = tekst; setTimeout("visTekst(" + ((indeks+1)%4) + ")", 5000); } visTekst(0); --> </script> Men, som orsus sier, det kan være problemer med denne måten å gjøre det på. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 takk skal dere ha, men jeg fant noe lurt på javascriptkit.com som er brukbart Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Med PHP så må siden reloades hvert X sekund. Da virker det som en mer elegant løsning å bruke JS til den jobben. 5098643[/snapback] Nja... tror det finns en funksjon som bare loader en liten del av sida, ikke hele. Er ikke sikker paa dette... Personlig anbefaler jeg PHP, og alternativt kunne du ha det i en liten <iframe> ... altsaa... mindre aa loade. Vil ikke anbefale gif bilde hvis ikke du vil ha kule fonter osv. 5101858[/snapback] Kan du skaffe noe dokumentasjon anngående denne funksjonen? Den strider nemlig mot all kunnskap jeg har om http-protokollen og PHP. Anngående frames, så vil jo dette være en grotesk løsning i forhold til litt uskyldig javascript. Frames bør man unngå med mindre livet står på spill ... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Finnes ikke noen løsning som den han beskriver. Man kan bruke include som gjør at på en relativt rask linje vil det se ut som om bare en del av siden lastes Hvor mange gidder å vente 10sec på tekst. Med mindre jeg leser en artikkel er jeg aldri på en side mer enn 5 sec. Bedre å bare ha teksten der. Ferdig. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 MARQUEE!! MED MANGE &NBSP;-ER! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 MARQUEE!! MED MANGE &NBSP;-ER! 5103240[/snapback] Lenke til kommentar
ntec Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Vet dere om PHP-script som erstatter denne? http://draglan.net/rotmappe/random.html Endret 4. november 2005 av ntec Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vet dere om PHP-script som erstatter denne? http://draglan.net/rotmappe/random.html 5104036[/snapback] Noe sånt? <?php $sitat[0] = "tekst 1"; $sitat[1] = "tekst 2"; $sitat[2] = "tekst 3"; $sitat[3] = "tekst 4"; $tilfeldig = rand(0,3); echo ("Random tekst: $sitat[$tilfeldig]"); ?> Den funker hvertfall. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 takk skal du ha;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå