IngerK Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg kikker litt etter bærbar til en bekjent. For det meste skal nok maskinen brukes til vanlig surfing og det man kan kalle kontorarbeide, men han reiser også mye - og i den sammenhengen må den kunne være bra nok for videoredigering. Han ønsker bra batteritid. Må ha minst 512MB minne. Han har blitt bortskjemt med en oppløsning på 1400x1050 på sin gamle maskin og vil ikke gå ned på krav til oppløsning Maskinen skal koste max. 10000 inkl. operativsystem. Han bør vel ha et skjermkort med separat minne når han driver med videoredigering eller er ikke det nødvendig? Akkurat dette har jeg ingen erfaring med siden jeg alltid har hatt skjermkort med minne og siden jeg heller ikke redigerer video Har sett på Tundra 1557E på PSdata (og kampanjetilbudet på 1557GLS på Netshop). Vil gjerne ha andres meninger om hva som er beste kjøp for ham Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja han bør velge en pc med skjermkort med eget minne. Integrert grafikk som bruker av systemminnet egner seg ikke. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Er en Pentium M prosessor det eneste fornuftige for å få rimelig grei batteritid? Med SXGA og skjermkort med eget minne kommer man jo raskt opp i pris. Er det andre en Aopen-maskinene (PSdata, Netshop) som blir aktuelle med disse kravene? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 P-M prosessorer er nok per dags dato de beste når det gjelder ytelse kontra strømbruk. men det finnes også Turion64 prosessorer som er veldig strømgjerrige, og som er et godt alternativ. hvis p-m prosessorer hadde fått en 10'er, ville nok en turion64 fått en 9'er Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 P-M prosessorer er nok per dags dato de beste når det gjelder ytelse kontra strømbruk. men det finnes også Turion64 prosessorer som er veldig strømgjerrige, og som er et godt alternativ. hvis p-m prosessorer hadde fått en 10'er, ville nok en turion64 fått en 9'er 5099080[/snapback] Har du noen forslag til aktuelle maskiner med Turion64? Jeg har sett på testen her av Asus A6K (synes ASUS ser veldig solide ut), men den hadde jo veldig dårlig batteritid. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 kun turion64 baserte maskiner du er ute etter eller? Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Neida, jeg er ute etter en grei maskin som tilfredsstiller kravene i første innlegg. Må prøve å hjelpe ham litt med å finne den beste ut fra forutsetningene. Så hvis du har forslag til maskiner med pris < 10.000, SXGA skjerm, skjermkort med minne, minst 512MB RAM, grei batteritid og nok diskplass, vil jeg gjerne høre! Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 netshop sin 1559 til 10 tusen er verdt å ta en kikk på http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...4488&plid=24488 Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Jo, jeg har sett på den. Tror det er noe av det bedre han kan få til den prisen. Men vekten er svært høy? 3,1kg står det faktisk og det er MYE. Er det virkelig tilfelle at det er hele 400g forskjell til denne litt eldre modellen (som PSdata har): http://www.psdata.no/ps.asp?it=113201&mlevel=090500 Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 hm kanskje batteriet er kraftigere, ellers er det også annet type chassis på 1559 enn på 1557 som og kan spille inn på vekten. 3kg er vel en helt grei vekt på en slik bærbar Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Har sett litt på denne, vet den er WXGA og ikke SXGA, men den ser fin ut Vil det være stor forskjell på ytelsen med 64MB skjermkort ifht. "storebroren" med 128MB skjermminne? Begge er ATI X700 (Storebror har de på Komplett, men den blir nok i dyreste laget). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå