Gå til innhold

Komplett(.no) Idiot?


Anbefalte innlegg

Sendte for en stund siden inn et Abit BE6-II hovedkort inn på service til komplett data.

 

Hovedkortet var begynt å bli ustabilt og når jeg inspiserte det fant jeg hele 3 defekte elektrolytt-kondensatorer! Disse komponentene skal sørge for en jevn og stabil strømtilførsel til CPU.

Kondensatorne var så ødelagte a elektrolytt væsken hadde begynt å renne ut på hovedkortet og flere var på tur til å ryke (hadde begynt å "bule").

 

I returmeld. la jeg ved en detaljert beskrivelse av problemet som faktisk er ganske vanlig på Abit hovedkort. Den kunne umulig missforstås, med mindre vedkommende som skulle "reparere" kortet ikke var det minste kjent med elektronikk (noe en tekniker burde være!).

 

Da jeg forleden fikk hovedkortet tilbake, gledet jeg med til å få PC`en opp å gå igjen! Men da jeg åpnet pakken var skuffelsen STOR, hadde fått samme jæ*l# hovedkortet tilbake uten at noen av de defekte komponentene var byttet ut.

I fakturaen/meldingen som følgte med sto det til&med at det var testet OK. Selvfølgelig var hovedkortet istand til å boote Windows o.l, men lengere testing ville avsløre at det er ustabilt.

Dette spille uansett liten rolle da feilen kan ses med det blotte øye, hadde ikke vært nødvendig å "testa" det uansett!

 

Lurer på hvordan det står til med kompetansen til teknikerne hos komplett.no?

 

Amatører!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må jeg si meg enig, dette var skralt av Komplett!

Å sende tilbake kortet etter en så god beskrivelse av feil er jo på godt norsk helt på trynet!

De burde ha sendt deg et nytt kort, om det nå er slik at dette er en velkjent feil på disse kortene.

 

Det defekte kortet skal vel uansett returneres til produsenten?

Tror ikke det er vanlig at OEM´s skal reparere slike ting?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...