kilogram Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sony oppdaterer kopibeskyttelse Sony BMG legger nå ut en oppdatering som fjerner muligheten for å skjule seg fra den omstridte kopibeskyttelsen. Men rootkit-metodene består. Les artikkelen her Lenke til kommentar
knaill Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Dette blir bare mer og mer latterlig. Kunne de ikke bare legge seg flat og fjernet hele driten når de først ble tatt? Det hjelper ikke stort at de tilbyr en måte å fjerne det på, dette rootkitet skulle aldri ha vært på datamaskiner i det hele tatt. Utrolig råttent gjort av Sony. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Må bare si at koden er alt knekt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sony for ikke legge inn noe dritt på pcen min. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Nå boikotter jeg Sony! Har ingen nedlastingprogrammer installert på PC'en så jeg har egentlig ikke noe å være redd for, men det finnes grenser for hva et selskap skal få lov til uten å få konsekvenser! Ikke noe PSP på meg! Tror dere internet security programmer kommer til å få en oppdatering som fjerner dette? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tenk: Dette er bare toppen av isfjellet av skitne metoder musikkbransjen bruker i krigføringen mot kundene. Jeg ser bare en løsning mot denne fientlige holdningen til musikkbransjen: Vis forbrukermakt: Boikott. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kjøper massevis av album i butikk, men de meg kopibeskyttelse laster jeg ned. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg har alt boikottet musikkbransjen i lang tid nå, og dette vil fortsette helt til de fjerner alt mulig kopisperringsdrit, eller begynner å følge Sun sin tankegang på dette området. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kjøper massevis av album i butikk, men de meg kopibeskyttelse laster jeg ned. 5099036[/snapback] Dette er den beste måten å utøve sin forbruker makt på. Ved å bare boikotte vil selskapene tro at dere velger å piratkopiere i stedenfor, og innføre enda mer bs... Men hvis du kjøper ekte cder som ikke inneholder kopieringsbeskyttelse sier du klart ifra at du er villig til å betale for musikk, men ikke hvis det er innført en "beskyttelse" eller annen bs programvare... Lenke til kommentar
Jome Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Ser ut som jeg blir nødt til å fortsatte å laste ned "ulovlig" musikk hvis Sony vil ha det på den måten. Sony oppfordrer direkte til piratkopiering med dette opplegget her. Edit: Og når jeg kjenner til Sonys metoder, kommer jeg ALRDI til å kjøpe en Sony mp3-spiller, Sony har nå satt standarden for hvordan man skal skyte seg selv i foten. Endret 3. november 2005 av Jome Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Ser ut som jeg blir nødt til å fortsatte å laste ned "ulovlig" musikk hvis Sony vil ha det på den måten. 5099779[/snapback] Nå gjelder dette foreløpig kun Sony da... Jeg liker å holde meg innenfor lovene, men jeg liker ikke å støtte musikere som tjener 1 mil for å stå i en butikk å bli tatt bilde av, får alt av dyre klær gratis av klesselskaper og tjener enormt på konerter eller plateselskapeiere som tjener mer enn mange kan drømme om i løpet av noen timer og SAMTIDIG klager over at de taper så mye på piratkopiering... Leste også et sted at når de kommer med tall over hvor mange sanger som blir lastet ned over internett tar de med lovlig nedlastet musikk uten å si noe om det for at tallet skal virke høyre, hvis noen andre vet hvor jeg leste dette hadde det vært fint om dere kunne lagt ut linken... EDIT: Fant iallefall noe tilsvarende: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/09/29/444867.html http://www.nrk.no/musikk/5095766.html Endret 3. november 2005 av tuxerator Lenke til kommentar
riktig Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 De store artistene vil ikke merke dette, det er de mindre som kommer til å ruineres av en evt boikott. Tro meg, jeg kjenner til hvordan det funker, og du skal være VELDIG stor før du i det hele tatt tjener penger på platesalg, for ikke å snakke om leve av det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg må si at Sony har sunket dypt. Det ser ut som det er ingen grenser på hva produsentene vil gjøre for å stoppe piratkopiéring. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sony, i likhet med resten av platebransjen er kun ute etter å skvise oss kunder. Og kopisperrene er beviset. Boikott er en svært effektiv måte å få de til å stoppe. Ingen kunder, intet marked, og ingen penger. Da må man tenke nytt. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Sony, i likhet med resten av platebransjen er kun ute etter å skvise oss kunder. Og kopisperrene er beviset. Boikott er en svært effektiv måte å få de til å stoppe. Ingen kunder, intet marked, og ingen penger. Da må man tenke nytt. 5101854[/snapback] Ganske sant. Nedlasting av autorisert musikk hadde vært genialt om det ikke hadde vært for sperrene mange bruker og at prisen på diverse sider nesten er oppe i cd med cover pris Hmmm... boikott av av Sony, cd'er med kopisperre og musikere som syter over alle pengene de "taper" på at andre laster ned musikk... er snart ikke mye musikk jeg kan få tak i nå Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) den beste måten å komme rundt dette er vel å benytte en cdspiller med spdif eller optisk utgang, og kopiere musikken bit-perfect inn på pc'n, og på den måten slippe dette møkke. nå lytter ikke jeg på musikk som er utgitt på store plate seleskaper, så heldigvis er jeg trygg enda. men jeg håper virkelig noen drar Sony til retten å grisespanker de for dette. Endret 6. november 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Litt mer her om saken : http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article489406.ece Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvor mye burde jeg få for en PS2 med to kontroller og et minnekort pluss et spill... 500-600kr? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Hvor mye burde jeg få for en PS2 med to kontroller og et minnekort pluss et spill... 500-600kr? 5125493[/snapback] Tipper at du har bommet på tråden ? Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 nei, var lagd for å vise min reaksjon på dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå