svingstang Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Heisann!! Er ingen programmerer, men prøver meg allikevel... Er en vennegjeng som spiller et fotball-manager spill med våre egne fantasi-lag, men er basert på 1 div i England. Det jeg ønsker å få til er et script (?) eller noe som gjør følgende: 1. Henter info (premier-league tabell) fra en eller annen kilde som er oppdatert 2. Erstatter navnene på 1 div lagene med mine egne navn 3. Presenterer tabell med nye navn på min egen web-side Har funnet en webside på aftenposten som jeg har fått til å fungere Dette programmet fungerer: (gir meg liga-tabellen) <?php $file = file_get_contents("http://fotball.aftenposten.no/stats/r3table_is.jhtml?groupID=90"); $before = '<table class="modul1"'; $after = '</table>'; $ex = explode($before, $file); $ex2 = explode($after, $ex[1]); $tabell = $before.$ex2[0].$after; // ENDRE HER $replace['Arsenal'] = 'Mitt nye lag!'; $replace['Chelsea'] = 'Enda et nytt lag'; // STOPP ENDRE $tabell = strtr($tabell, $replace); echo $tabell; ?> dette programmet fungerer IKKE: (håpet å få frem kampoppsettet) <?php $file = file_get_contents("http://fotball.aftenposten.no/stats/r3leagueFixtures_is.jhtml?groupID=90"); $before = '<table class="modul1"'; $after = '</table>'; $ex = explode($before, $file); $ex2 = explode($after, $ex[1]); $tabell = $before.$ex2[0].$after; // ENDRE HER $replace['Watford'] = 'Dedham County!'; $replace['Chelsea'] = 'Enda et nytt lag'; // STOPP ENDRE $tabell = strtr($tabell, $replace); echo $tabell; ?> hvorfor?? Lenke til kommentar
simenss Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har ikke sett på koden din, men kildekoden til siden du ønsker å hente tabellen fra inneholder ikke <table class="modul1". Prøv med <table class=modul1 istede Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Det er ikke tillatt å bruke informasjon fra en annen webside på denne måten. Dette er langt over det sitat retten gir mulighet for. Derfor er det heller ikke mulig for noen å hjelpe deg. Send en mail til aftenposten.no og spør om tillatelse. Endret 3. november 2005 av ???????? Lenke til kommentar
svingstang Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Det er ikke tillatt å bruke informasjon fra en annen webside på denne måten. Dette er langt over det sitat retten gir mulighet for. Derfor er det heller ikke mulig for noen å hjelpe deg. Send en mail til aftenposten.no og spør om tillatelse. 5101681[/snapback] ah... okai.... tenkte ikke på det... greit å være klar over Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå