Gå til innhold

OKOK! PLEXTOR vil ikke brenne

Anbefalte innlegg

Plextor CD-brenner IDE 40x/12x/40x

* Med nero

Installerer CD brenneren (tar ut den gammle 8x og setter i den nye akuratt sånn det sto (cd-rom = master og brenner = slave, en 80gb WD disk på ide1 som master alene med WindowsXP på)

Den gammle brennren fungerte normalt før kjøp av nye!

Etter den nye er satt inn og det er installa nero 5.5.8 som er med da skal det seff test brennes =D

Men nero nekter.. hmm, tester Windows XP sitt brenne program, men bare error der også.

Det som skjer da (nero sin feil meld.): Sett inn brennbart medium eller noe sånnt står det,

Medium som trenges: CD-R/RW står det. Så under den er det medium som er i: (tom) heter den når det ikke er noe, men når jeg setter inn RW eller vanlig R plate STÅR DET at det er det. Men nero bare løser ut cd-rom og det samme står.. regner med det er samme feil med windows brenneren. Er det da CD-brenneren som det er feil på?

Brenner fra HD til CD.. prøver ialf.. hehe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om dette har noe med problemet ditt å si, men når jeg fikk min Plextor 40x satte jeg den på en egen IDE bus som master (dette stod anbefalt i bruksanvisningen). Hvis man setter den som slave på samme IDE bus som cdrom'en kan man få problemer med å brenne direkte (on the fly) fra en annen cd...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-26 08:49, Caddy skrev:

Med Plextor 40x brennere, så får du Nero Plextor edition eller no sånt, så jeg tror ikke det er problemet...

Lol.. Ja for den følger jo med bulk versjonen.. Jada.. :razz:

Men jeg fant ikke brenneren min i Nero 5.5.et eller annet før jeg oppgraderte til 5.5.8.6 eller noe sånt.

Prøv å oppgrader til den nyeste versjonen. :smile:

Lenke til kommentar

Den leser vanlige data CDer, har installa XP fra den (måtte jo teste å reinstalle det heh..)

Og når den skal starte å brenne fra nero så skjer det sånn:

Den løser ut CD-rom og så kommer det opp en boks med:

Kan ikke skrive til medium elns.

Medium kreves: CD-R/RW

Medium i spiller:

(tom) <-- når den er tom hehe..

CD-R <-- når det er CD-R plate i, men den løser den ut med en gang og sier den ikke kan skrive til den, så står det (tom) igjen.. samme med RW, bare at det står da CD-RW.. så den klarer jo å se åssen CD det er, men den nekter å brenne på som sakt forskjellige brenne cder -- inkludert de som var med (plextor cdene!)

Så noe er veeeeldig rart.. minner meg mere om en vanlig cd-rom :smile:

Har ikke testa å oppdatere noe enna, maila komplett for å høre om dem har hatt noe lignende så ikke garantien går :/

Lenke til kommentar

Har du prøvd å avinstallere Nero og bruke Utforskeren i Win XP til å brenne med?

Synes å huske at det var store problemer med at det innebygde brenne programmet i Win xp kresjet med Nero med det samme Win xp kom på markedet. Mener at Microsoft eller Ahead kom med en bugfix. Prøv å søk på http://www.microsoft.com og http://www.nero.com

Nye brennere i dag kontrollerer kvaliteten på platene og kan redusere brennehastigheten eller i verste fall nekte å brenne på cden hvis kaliteten er for dårlig. Prøv å kjøpe noen plater med god kavlitet (litt dyrere)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har testa den på en annen meskin med samme Windows XP (bare at den har alle updates) og der fungerte den _HELT_ fint. Installerte _SAMME_ nero (fra cd'n).

Så det er at den maskinen mangler noen oppdateringer til XP, noen som vet noe om den skulle trenge det?

For det er blitt installert XP på nytt så den var helt clean, og bare nero, men samme feil.

Eller så må det være hardware prob.

Lenke til kommentar
Quote:

aNti hero skrev (2002-09-10 16:22):

Jeg har testa den på en annen meskin med samme Windows XP (bare at den har alle updates) og der fungerte den _HELT_ fint. Installerte _SAMME_ nero (fra cd'n).

Så det er at den maskinen mangler noen oppdateringer til XP, noen som vet noe om den skulle trenge det?

For det er blitt installert XP på nytt så den var helt clean, og bare nero, men samme feil.

Eller så må det være hardware prob.

Er bare å prøve så finner du det ut, Nei fra spøk til revolver. Oppdater alt som kan oppdateres. Det er det første eg gjør etter en clean install er å oppdatere alt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...