artificial Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Hei. Vurderer å kjøpe en litt dyr lcd skjerm. Men er litt usikker om kvaliteten er som jeg forventer. Er det mulig å bestille en skjerm fra en internettbutikk som feks. komplett eller mpx.no . Åpne pakkningen teste skjermen for så å sende den tilbake innen 14 dager og få pengene tilbake. Uten at de kan kverulere/spekulere på noen ting? Har jeg tolket angrerett loven hos norske internettbutikker riktig da? takker for svar. Endret 3. november 2005 av artificial Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) kort svar: ja, dersom du leverer den tilbake i samme stand. gjør du derimot dette mer enn én gang så sier de trolig stopp ("vi vil ikke ha deg som kunde lenger"). så spre angringen din litt utover nettbutikkene hehe edit: du må seff betale frakten selv begge veier Endret 3. november 2005 av charlie di meola Lenke til kommentar
artificial Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 nice. Døde pixler står ikke høyt i kurs hos meg. Lenke til kommentar
Max Mekker Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 edit: du må seff betale frakten selv begge veier 5098133[/snapback] Nei, dette er ikke riktig. Du må kun betale frakt én vei ved bruk av angrerett. Med andre ord så skal du bare betale frakten på returforsendelsen selv. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 edit: du må seff betale frakten selv begge veier 5098133[/snapback] Nei, dette er ikke riktig. Du må kun betale frakt én vei ved bruk av angrerett. Med andre ord så skal du bare betale frakten på returforsendelsen selv. 5098749[/snapback] Hæ? Han må jo uansett betale for frakten på tilsendingen av produktet, samt returen. Er ikke mer frakt enn det... Ang. døde piksler: På alle produkt som leveres med feil, skal du få refundert kjøpsbeløpet eller tilsendt tilsvarende produkt. Ved feil skal du kun betale tilsendingen av produktet i begynnelsen, ikke ved retur eller erstatning. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 nice. Døde pixler står ikke høyt i kurs hos meg. 5098220[/snapback] Dersom du skal være pirkete på døde pixler anbefaler jeg deg å kjøpe en døde pixler garanti, slik som netshop.no har. Koster vel 300 kr tror jeg, og gir deg som sagt en garanti. På den måten blir ikke du og butikken uvenner dersom du må returnere Lenke til kommentar
artificial Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 netthop har det? perfect. vet du om noen andre butikker som tilbyr det samme? Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Dersom du skal være pirkete på døde pixler anbefaler jeg deg å kjøpe en døde pixler garanti, slik som netshop.no har.Koster vel 300 kr tror jeg, og gir deg som sagt en garanti. 5100831[/snapback] gjelder den for vanlige lcd skjermer også eller bare i forbindelse med bærbare maskiner? (finner bare "Forsikring mot pikselfeil Netshop 15xx" og "Forsikring mot pikselfeil Netshop EAL50" som begge er bærbar-relatert) Lenke til kommentar
Peter Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det kan jeg dessverre ikke svare på. Anbefaler å ta en telefon til netshop, så får du nok raskt svar. Lenke til kommentar
Max Mekker Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hæ? Han må jo uansett betale for frakten på tilsendingen av produktet, samt returen. Er ikke mer frakt enn det... Når en benytter angrerett så skal en få igjen alt en har betalt for å få varen tilsendt, også frakt. Det en må betale selv er frakten for å returnere varen. Lenke til kommentar
artificial Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Sendte emil til netshop. det gjelder bare bærebar. Men i prinsippet så¨kan en jo sende tilbake en skjerm med pixel feil ved bruk av angreretten. så en slik forsikkring er egentlig overflødig. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sendte emil til netshop. det gjelder bare bærebar. Men i prinsippet så¨kan en jo sende tilbake en skjerm med pixel feil ved bruk av angreretten. så en slik forsikkring er egentlig overflødig. 5104095[/snapback] Ja, men du blir ikke så populær hos butikken dersom du gjør dette flere ganger. Fordi det koster mye for begge parter. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 http://lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html[/url]']§14 Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved telefonsalg eller salg utenfor fast utsalgssted... Returkostnadene bæres av selgeren. ... Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt, samt eventuelt et beløp til dekning av returkostnader, senest 14 dager fra den dagen melding om bruk av angreretten er mottatt. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 det er vel heller denne paragrafen som er gjeldende ved internettsalg § 15. Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Returkostnadene bæres av forbrukeren med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Sendte emil til netshop. det gjelder bare bærebar. Men i prinsippet så¨kan en jo sende tilbake en skjerm med pixel feil ved bruk av angreretten. så en slik forsikkring er egentlig overflødig. 5104095[/snapback] Angreretten må benyttes innen 14 dager etter at varen er mottatt. Forsikringen dekker pixelfeil som måtte oppstå/bli oppdaget etter denne tid og som ikke omfattes av produsentens garanti eller av reklamasjon. Lenke til kommentar
artificial Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Sendte emil til netshop. det gjelder bare bærebar. Men i prinsippet så¨kan en jo sende tilbake en skjerm med pixel feil ved bruk av angreretten. så en slik forsikkring er egentlig overflødig. 5104095[/snapback] Angreretten må benyttes innen 14 dager etter at varen er mottatt. Forsikringen dekker pixelfeil som måtte oppstå/bli oppdaget etter denne tid og som ikke omfattes av produsentens garanti eller av reklamasjon. 5107410[/snapback] forsikringen dekker bare laptopper hos netshop! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Du risikerer også å ikke få lov til å handle hos nettbutikken hvis du bruker angreretten for mange ganger. Har vært et eksempel her på forumet. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 forsikringen dekker bare laptopper hos netshop! 5121743[/snapback] Bare ta en telefon, forklar situasjonen, og hør hvordan den best kan løses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå