mushi Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Selv syntes jeg at de er en av de beste metal bandene fra Norge. Virker ikke som at de er så kjent her til lands, men er ganske store i usa og europa. Til dere som ikke liker den litt mer "death-metal" stilen som de eldre albumene har, anbefaler jeg de nyeste -The Blueprint Dives særlig sangen pearl. Hjemmesiden: http://www.undeceived.net/ Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har aldri likt Extol. Vet egentlig ikke helt hvorfor. Det kan ha noe med det glakristne budskapet å gjøre. Jeg foretrekker embryosodomering i death metal-tekstene. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Liker Synergy....ellers neh. Og ja, kristent budskap < puling av innvoller og nekro-voldtekt Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har igrunn hørt lite, men noe av det var bra. Klarer ikke og like bandet helt, ja teit av meg. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Gud og jesus og death metal? nei takk! Holder meg til musikk med skikkelig budskap.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Fantastisk musikk. Undeceived er noe av det beste en finner innen teknisk/prog death metal. Burial og Synergy er også fett. Siste albumet var helt greit, men greier ikke å bli så entusiastisk over det, det blir litt "tamt". (mulig jeg ikke har gitt det helt en sjangse siden de gikk så voldsomt vekk fra death/thrash metal stilen) Kan styre meg for tekstene deres, men til sist så er det musikken som faktisk teller. Men, jeg synes faktisk ikke "puling av involler ol." er så mye bedre, death metal bandet med kuleste tekster er vel Cynic eller Atheist spør du meg. (Senere Death har også mye kult på den fronten) Lenke til kommentar
embark Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har aldri likt Extol. Vet egentlig ikke helt hvorfor. 5098023[/snapback] Må si det samme. Liker ikke Extol, og kan heller ikke forklare hvorfor. Litt merkelig egentlig... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Vil gjette at det er en av disse årsakene: For relegiøse tekster For brutale (tenker de på de tidlige albumene) For sære For tekniske Lenke til kommentar
embark Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Har ingenting med at de er kristne å gjøre. Synes det er flott at kristne lager noe annet enn salmer. Blir vel heller fordi det er for sært for min smak, tror jeg. Endret 3. november 2005 av Ferr Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Har ikke hørt så fryktelig mye på dem, men jeg digger sangene Burial, Renewal og Embraced. Og selv om jeg liker nekropedofile tekster bedre enn kristne så lar jeg ikke det stoppe meg fra å høre på bra musikk. Endret 3. november 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Extol er veldig bra opptil Undeceived, Synergy kan gå an, mens The Blueprint Dives er skuffende. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg solgte nettopp Extol - Synergy for en femtilapp. Ålreit musikk, men vokalisten hørtes ut som et dyr med store smerter. Og da er jeg snill. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Jeg solgte nettopp Extol - Synergy for en femtilapp. Ålreit musikk, men vokalisten hørtes ut som et dyr med store smerter. Og da er jeg snill. 5101391[/snapback] Der har du det. Grusom vokal, dessuten synes jeg at all instrumentrunkinga blir UTROLIG malplassert. Amatørversjon av Dillinger Escape Plan. Endret 4. november 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 vokalisten hørtes ut som et dyr med store smerter. Når begynte det å være noe negativt? Er jo masse følelser, tristhet, hat og sinne i den vokalen (men må si jeg forstår ikke helt meningen med hat og sinne i vokalen til et kristent band). Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Tenker selv ikke på om det er kristent eller ikke, bare de ikke nevner jesus i hver setning Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Når begynte det å være noe negativt? Er jo masse følelser, tristhet, hat og sinne i den vokalen (men må si jeg forstår ikke helt meningen med hat og sinne i vokalen til et kristent band). 5102676[/snapback] Jeg har ikke noe problem med aggressiv vokal sånn generelt, men jeg hadde helt enkelt ikke sans for vokalisten i Extol. Det var ikke growling, men masete skriking. Skikkelig irriterende å høre på.. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Extol er veldig bra opptil Undeceived, Synergy kan gå an, mens The Blueprint Dives er skuffende. 5100477[/snapback] Nettopp. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Elsker Blueprint! Det tok seg tid å komme skikkelig inn i det, men nå er albumet fantastisk. Vokalen er knall. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Første albumet synes jeg er litt "underprodusert". Virker som en full-lengdes demo. Den typen produksjon passer dette bandet ekstremt dårlig IMO. Litt synd, for den skiva har noen bra låter. Undecieved derimot har en drit fet produksjon, og de to første låtene er noe av det feteste jeg har hørt noen gang! Resten av albumet har jeg ikke hørt like mye på, da jeg ganske nylig fikk resten av sangene. (Har hatt de to første (Inferno og Undecieved) i mp3-format en stund, og de er hyppig spilt.) Etter disse låtene flater albumet ut og blir litt kjedeligere. Kanskje er det bare jeg som ikke har fått melodiene til å sitte enda? Har ikke "fått dem under huden" enda liksom. Synergy er absolutt brukbart, har ikke hørt for mye på det heller akkurat. Har ikke hørt den siste enda. Det er ihvertfall godt å se noen som tør å gjøre nye ting. Disse folkene er jo nyskapende som bare det! Edit: Liten Leif. Endret 4. november 2005 av H4ngm4N Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Første albumet synes jeg er litt "underprodusert". Virker som en full-lengdes demo. Den typen produksjon passer dette bandet ekstremt dårlig IMO. Litt synd, for den skiva har noen bra låter. 5105212[/snapback] Uenig. Faktisk(slikt pleier ikke jeg å mene) så synes jeg den småskitne og ørlite granne tr00e produksjonen er perfekt, det skaper rett og slett stemmning. Og demosangen deres var Northern Lights-komplilasjonen har også litt "low" produksjon, men den er likevel genial! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå