simalarion Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Hvilken utenlandsk webshop leverer til Norge? billige? ER det riktig at det ikke er toll på Datavarer? Finnes det en kalkulator som lett gjør om all valutta til Norske kr? Er det noen skjermkort produsenter som du kan kjøpe direkte av fra Norge? (feks pov, gainward, powercolor, asus osv) Takk for alle svar! Endret 2. november 2005 av simalarion Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvilken utenlandsk webshop leverer til Norge? billige? ER det riktig at det ikke er toll på Datavarer? Finnes det en kalkulator som lett gjør om all valutta til Norske kr? Er det noen skjermkort produsenter som du kan kjøpe direkte av fra Norge? (feks pov, gainward, powercolor, asus osv) Takk for alle svar! 5097648[/snapback] Har ikke skekket så mye priser selv, men etter hva jeg har hørt har vi ganske lave priser i Norge. Men uansett følgende gjelder når du handler fra utlandet Toll på datavarer er det ikke, men du må betale moms om du handler for mer enn 200 kroner, momsen er på 25%, i tillegg kommer fortollingsgebyret til transportøren (f.eks. posten). Så handler du for 4000 fra utlandet (innkludert frakt) må du betale 1000 kroner ekstra når varen kommer til norge pluss fortollingsgebyret Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tror ikke noen produsenter selger deg et kort. Med mindre du bestiller 50 - 100 stykker eller noe... Lag en proff hjemmeside, hvor du anmelder div. produkter, og kanskje du får et prøve-eksemplar? (noe jeg har tenkt på, men mangler ork og kunnskap til å få til en slik nett-side) Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Du tar litt feil, mange produsenter har salg, jeg vet feks Gainward og Ati har det, men de selger ikke til Norge Ati Gainward Endret 3. november 2005 av simalarion Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Du tar litt feil, mange produsenter har salg, jeg vet feks Gainward og Ati har det, men de selger ikke til Norge 5098505[/snapback] Det er uansett stort sett alltid dyrere å kjøpe fra produsent enn på en webshop .. de skal jo ikke konkurrere med sine egne forhandlere. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvilken utenlandsk webshop leverer til Norge? billige?Finnes det en kalkulator som lett gjør om all valutta til Norske kr? 5097648[/snapback] http://www.google.no/ Eksempel Fungerer godt nok or raskt Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Ati har selv noen gode tilbud ser jeg etter å ha lekt meg litt, har veldig lenge hatt lyst på at built by ati kort, men de er jo ikke mulig å bestille derfra når ikke bor i usa-canada Det er altså ikke toll på datavarer + at om du kjøper fra norge kan du be de du kjøper av om å trekke fra moms slik at du ikke betaler dette to ganger. Takk for all hjelp så langt. Jeg ser på mulighetene på å få poduktene billigere og nye produkter tidligere. Endret 3. november 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ati har selv noen gode tilbud ser jeg etter å ha lekt meg litt, har veldig lenge hatt lyst på at built by ati kort, men de er jo ikke mulig å bestille derfra når ikke bor i usa-canada 5101146[/snapback] Jeg kjøpte et Powercolor 9800PRO for en god stund siden. Da jeg fikk kortet var det ATI-logo på vifta, og da jeg søkte opp delenummeret på klistrelappen via ati.com fant jeg ut at kortet var "Built by ATI". Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Det er ikke noe mer forkjell en feks sapphire i steden for hercules eller pov - asus. Men du finner små forkjeller feks på oc frekvenser og noen ganger minne. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) 7800gt til 2200kr med cod 2. Om du spør om de kan trekke fra moms (som de skall) og datautstyr er tollfritt er jo dette et bra kjøp. Mulig jeg skall prøve å få 7800gtx 512 tidligst mulig på denne måten. Endret 3. november 2005 av simalarion Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 7800gt til 2200kr med cod 2. Om du spør om de kan trekke fra moms (som de skall) og datautstyr er tollfritt er jo dette et bra kjøp. Mulig jeg skall prøve å få 7800gtx 512 tidligst mulig på denne måten. 5102243[/snapback] Altså; Det er svært få land utenfor europa som har MVA - USA f.eks har det ikke, så da kan de ikke trekke fra noe. - Noen stater i USA har "sales tax" - men det står nok på alle webshopene der borte at de legger til denne ved salg til disse statene .. Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Altså; Det er svært få land utenfor europa som har MVA - USA f.eks har det ikke, så da kan de ikke trekke fra noe. - Noen stater i USA har "sales tax" - men det står nok på alle webshopene der borte at de legger til denne ved salg til disse statene .. 5102589[/snapback] Faktisk er det rundt 80-90% av statene i USA som har sales tax, men den er generelt på 2-9% litt avhengig av vare og stat. MEN sales tax skal ikke legges til hvis man sender utenfor staten som egentlig er ganske logisk. Husk at man godt kan sammenligne stater i USA med medlemsland i EU. Dermed skal det IKKE være med sales tax på varer du bestiller fra en webshop i USA. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå