ikteivi Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ok, situation report: satt å spilte Halflife2, da plutselig pc'en slår seg helt av. da jeg kjenner på komponenter inni kabinettet kjenner jeg at PSU'en var uvanlig varm(meget), derfor tror jeg det er noe med den. det som skjer når jeg prøver å slå på pc'en igjen er at 2 kabinettvifter såvidt rører på seg. da jeg kanskje håper på det er psu som er gått vil jeg gjerne teste spenningen til psu'en. har et voltmeter her, og nå er det så evig lenge siden jeg har sjekka noe med et voltmeter. Hvor på psu'en må jeg sjekke for spenning? (detaljert) hva må jeg sette voltmeteret på? dette står på voltmeteret: DCV: 1000 200 20 2000m 200m det er selvfølgelig ampere og ohm også med på det. ps, ingen lys som lyser på hovedkortet, alt er dødt. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jumpstart PSU'en først, og se om du får liv i den. (Se Sticky i PSU og Elektronikk). Hvis den kjører da, kan du jo måle spenningen fra en molex kontakt iallefall (rød = 5V, gul = 12V). Men den har jo ingen belastning av betydning. Da setter du iallefall voltmeteret på 20 DC. På microplex sine sider ser du hva de forskjellige fargene på kablene fra psu'en er. (Klikk på strømforsyninger) Lenke til kommentar
ikteivi Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jumpstart PSU'en først, og se om du får liv i den. (Se Sticky i PSU og Elektronikk).Hvis den kjører da, kan du jo måle spenningen fra en molex kontakt iallefall (rød = 5V, gul = 12V). Men den har jo ingen belastning av betydning. Da setter du iallefall voltmeteret på 20 DC. På microplex sine sider ser du hva de forskjellige fargene på kablene fra psu'en er. (Klikk på strømforsyninger) 5097671[/snapback] fikk det til. har en psu jeg låner også som jeg testet på. den startet opp og ga spenning, det gjorde ikke min psu, så jeg tipper jeg har funnet feilen ja Endret 2. november 2005 av ikteivi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå