roarkr Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei, Jeg har en topp maskin, ASUS SLI Prenium med AMD 4200+ og kjører XP Pro. HD er en Western Digital Raptor 74GB SATA. Maskin funker helt OK, bortsett fra at oppstarten har blitt så VELDIG treg. Den fungerte helt OK. men så ble den treg uten at jeg vet hvorfor. Ved restart så starter den normalt å boote fra HD og viser raskt standard Windows bilde og laster opp fra HD. Etter noen sekunder slukkes bilde og skjermen går i svart og HD lastingen nærmest opphører i 30 sek. Etter disse 30 sekundene har gått drar HD igang og laster inn som normalt og starter raskt XP. Det er disse 30 sek uten aktivitet jeg blir gal av. Finnes det noen som kjenner igjen problemet. Har siste BIOS til moderkort, siste skjermdriver til NIVIDIA 7800 GTX kortet. Jeg har bruk et monitor program å ser at HD aktiviten nærmest er borte i disse 30 sekundene Finnes det noe overvåkningsprogram som logger boot fasen og oppstarten av Windows som kan peke på f.eks hvilken driver som har problem. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Lenge siden du la inn windows? kan hende den trenger en liten "tune up" Stikk til Download.com og hent tuneup utilities 2006 som er et kjekt verktøy til å fikse pc-en din. Er desverre bare 30 dagers trail hvis du ikke kjøper, men det funker 100% i 30 dager. Selv uten kunskap om data klarer du å kjøre de fleste av de oppgavene. Og hvis du ikke klarer, klikk tilbake hit for hjelp. Endret 2. november 2005 av zeltex Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det samme problemet har jeg også! Det skjedde etter jeg la inn den nyeste driveren for 7800GTX, Altså 80(ett eller anna) Lenke til kommentar
D3nnis Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 hmm gå inn på kjør- skriv msconfig så trykker du på oppstart i det vindu som kommer opp!! der etter tar du vekk det som er ubrukelig for din oppstart! NB: Ikke noe i Windows mappene! da kan man få konsekvense! ellers så kan du vel scanne pcn med Adware! eller noe spyprog! dette kan muligens hjelpe litt!;P Lenke til kommentar
roarkr Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Problemet løst. Det var Nividia driver til 7800GTX skjermkortet. Lasta ned siste beta versjon og nå funker alt fint. Takk for hintene som fikk meg på sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå