Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Treg oppstart av XP Pro

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en topp maskin, ASUS SLI Prenium med AMD 4200+ og kjører XP Pro.

HD er en Western Digital Raptor 74GB SATA.

Maskin funker helt OK, bortsett fra at oppstarten har blitt så VELDIG treg. Den fungerte helt OK. men så ble den treg uten at jeg vet hvorfor.

Ved restart så starter den normalt å boote fra HD og viser raskt standard Windows bilde og laster opp fra HD. Etter noen sekunder slukkes bilde og skjermen går i svart og HD lastingen nærmest opphører i 30 sek. Etter disse 30 sekundene har gått drar HD igang og laster inn som normalt og starter raskt XP.

Det er disse 30 sek uten aktivitet jeg blir gal av. Finnes det noen som kjenner igjen problemet. Har siste BIOS til moderkort, siste skjermdriver til NIVIDIA 7800 GTX kortet.

Jeg har bruk et monitor program å ser at HD aktiviten nærmest er borte i disse 30 sekundene

Finnes det noe overvåkningsprogram som logger boot fasen og oppstarten av Windows som kan peke på f.eks hvilken driver som har problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden du la inn windows? kan hende den trenger en liten "tune up"

Stikk til Download.com

og hent tuneup utilities 2006 som er et kjekt verktøy til å fikse pc-en din. Er desverre bare 30 dagers trail hvis du ikke kjøper, men det funker 100% i 30 dager. Selv uten kunskap om data klarer du å kjøre de fleste av de oppgavene. Og hvis du ikke klarer, klikk tilbake hit for hjelp.

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

hmm gå inn på kjør- skriv msconfig så trykker du på oppstart i det vindu som kommer opp!! der etter tar du vekk det som er ubrukelig for din oppstart!

NB: Ikke noe i Windows mappene! da kan man få konsekvense!

ellers så kan du vel scanne pcn med Adware! eller noe spyprog!

dette kan muligens hjelpe litt!;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...