Gå til innhold

Bærbar til å spille WOW

Anbefalte innlegg

Min bror skal få en bærbar PC som hovedsakelig skal brukes til å spille World of warcraft. Kommer muligens (temmelig sikkert) til å brukes til å spille lignende spill som kommer i fremtiden også. Det viktige her er vel et godt grafikkort for å unngå lagging, men jeg er litt utdatert på hva som duger på grafikkfronten, derfor spør jeg her.

Vi har funnet denne: bærbar

Som virker ok. Det som da er det store spørsmålet, er om den duger. Eventuelt om det finnes noe bedre i ca samme prisklasse.

Håper på raske svar, og takk på forhånd.

-Krissa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå tror jeg faktisk RAM har mer å si. Gå for 1024Mb+

Har desverre ikke noen forslag på eksakte maskiner å komme med her selv :)

EDIT:

Jeg spiller det helt fint på min Pentium M 1.4Ghz med Radeon Mobility 9000 og 1Gb RAM. Går helt fint. Lagget en del da jeg hadde 512Mb RAM. Med andre ord går det helt fint med langt fra state-of-the-art hardware :)

Endret av smetho
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg sterkt å se på en Tundra maskin heller enn den HPen du viser til. Ytelsen til skjermkortet den bruker tilsvarer ytelsen til det vanlige Radeon X200, og den er ikke mye å skryte av... Ytelsen til en Tundra til tilsvarende pris med Mobile Radeon 9600 eller helst 9700 (eventuelt et X600, som tilsvarer Mobile Radeon 9700 i ytelse, bare med PCI-E grensesnitt) vil jeg tro er mye bedre.

Thomas

Lenke til kommentar

som de fleste her nevner er wow ikke så altfor grafikk krevende, så du vil klare deg fint med feks et 9700mobile kort, men jeg ville anbefalt deg å kjøpe en maskin med enten x700 evnt go6600 skjermkort. Tundra 1557 (litt utdatert laptop, men funker fortsatt fint) koster 8500hos psdata, kjøper du en 512brikke til 500 spenn har du en fin maskin til 9 tusen kr. ellers har netshop 1559 maskinen til 10 tusen, som er arvtakern til 1557, med nyere brikkesett, og go6600 skjermkort. her anbefales også å oppdatere minnet til 1gig.

ellers selger feks mpx Acer maskiner med p-m prosessorer, og x700 skjermkort som du kan ta en titt på:

http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg disse tundra maskinene?

5098541[/snapback]

psdata.no, netshop.no of whitebox.no

Alle er samme maskinene under forskjelige navn så vidt jeg vet. :) (Aopen som lager dem i think.)

Har selv spillt WoW på en slik 1557 sak med 9700 kort, det funket slik passe. Litt lag, men ikke verre en at det gikk å spille. Tror også det er lurt å ha mye ram, WoW sluker minne. ;)

Endret av sunbug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...