Svonna Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Har en athlon xp 2000+ og en volcano silent storm 7+ og den ligger på 65 grader idle dette er vel mye, da er den på det laveste nivået, men pcen kubber på alle nivåene. Hva kan vær galt? Har et asus a7v333 hovedkort. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hjelp! Prossesoren min er på 58 grader God kjølepasta i kombinasjon med skikkelig montering av kjøleren er viktigst. Kabinettemperatur er viktig. Synker temperaturen mye når du fjerner sidedøra på kabinett, så kan kanskje kabinettvifter være et alternativ. Ellers kan godt hovedkortet måle feil. Leser du av i bios eller program? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 min er på 70 på fult kjør! Lenke til kommentar
Destro Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Det begynner ikke å bli farlig inntil den når over 80 grader C eller ca 180 grader F AMD prossesorer som blir produsert idag tror jeg skall takle 90 grader C men da rykker den og så lenge tempraturen er under 75 grader så er det ikke noe å bry seg omm leste jeg en plass. se her http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm og har du søkt på forumet angående tempratur da har du sansynligvis fått svar :wink: hint hint _________________ Just admit you're a freak :wink: [ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-08-25 20:58 ] Lenke til kommentar
Colin Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Nå viser det seg at den biosen som følger med a7v333 korta viser noe høy temperatur. Jeg flashet til 1011, og min 1900+ blir nå målt til 48c max load. Tviler på at det er eneste problemet hos deg. Kanskje en bedre kjøler og noe kabinett-kjøling? Et annet tips, hvis du skal oppdatere bios, IKKE BRUK LIVE UPDATE! Bruk kun dos-baserte bios programmer! Og flashing er selvsagt på eget ansvar :wink: Jeg brukte Aflash som fulgte med. Enkelt og greit program. Redigering: la til hvilket program jeg brukte til flashing. Pål [ Denne Melding var redigert av: Colin på 2002-08-25 22:13 ] Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Et annet tips, hvis du skal oppdatere bios, IKKE BRUK LIVE UPDATE! Bruk kun dos-baserte bios programmer! Og hvorfor det?? Har prøvd begge deler.. ikkeno prob. samme resultat. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 ASUS hadde ett problem med den nye BIOS baserte flashmåten sin, men det var kun på de tidligste A7V333 korta med BIOS < 1004. Liveupdate fungerer, og har fungert, meget bra. Har sikkert oppdatert en sentilliard (overdriver nok litt...) hovedkort med Liveupdate, og aldri feilflasha! Med dosbasert aflash og feil på disketter, derimot.... Sjansen for at Windows krasher midt i flashinga veid opp i mot sjansen for å få feil på mediet på disketten går vel ca. i null vil jeg tro. -KJ Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg føler meg som Galileio her.. Prøve at informere folk om at fleste SocketA kort i dag bruker internal DIODE til at finne ut tempen ikke thermistor som kan vøre fra 10-30c reel temp. P4 har også diode men eiere av P4 er hele tiden at tro at CPUene er super kalde.. "hei min P4 er 35c idle".. ikke ett enste CPU så kald siden 386 dagene.. De ser blint på thermistor readings som ikke kan stolest på i det hele talt. 65 Idle er kalt som en is. du kan regne med at det vil være runt 40c thermistor (en XP2000 men grei nok kjøling ligger på det). Men som altid mange produsenter øker eller minker thermistor tallet med X grader for en eller annen grunn. Last ned motherboard monitor, der kan du sikker se begge Diode og thermistor.. 65c er kult!!! :smile: Hilsen, Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-08-25 20:34, Svonna skrev:Har en athlon xp 2000+ og en volcano silent storm 7+ og den ligger på 65 grader idle dette er vel mye, da er den på det laveste nivået, men pcen kubber på alle nivåene. Hva kan vær galt? Har et asus a7v333 hovedkort. Som nevnt før så har du for dårlig kontakt mellom cpu og kjøleribba! sørg også for at du har sirkulasjon på lufta inne i pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå