Gå til innhold

Bra å spille med overklokka opteron?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den fungerer på lik linje, om ikke bedre, som en vanlig A64.

5097195[/snapback]

Den er mye mer lik FX cpu....

en opteron på 2.8Ghz yter nøyaktig likt med en FX57 om ikke mere på grunn av HT bussen

5097584[/snapback]

Hva er egentlig forskjellen på "vanlig" A64 og FX? :p Venus-kjerna som sitter i Opteron er lik de som sitter 3700+, 4000+, FX55 og FX57 (San Diego). Den er vertfall veldig lik!

Dobbelkjerne opteron (denmark) er vel noe av det samme som x2 regner jeg med, uten at jeg har undersøkt det.

Lenke til kommentar
Altså hvis man klarer å klokke Opteron 146 til 2.8 Ghz, så er den like bra som en FX57 som koster rundt 4-5000kroner mer?

Eller har jeg tolka det feil?

5135311[/snapback]

vell. . . hvis det ikke er sånn, så tror jeg de er dårlige til å forklare for det er sånn jeg også har oppfattet det :thumbup:

Lenke til kommentar

Nei, hvorfor gjør de ikke det? Det blir jo det samme som å spørre om hvorfor folk ikke kjøper en 4000+ og klokker den til 2.8GHz...

Etter hva jeg har fått med meg klokker FX-57 bedre enn opteron på ekstreme kjølemetoder som tørris, cascade og flytende nitrogen. Men opteron klokker bra med moderat kjøling.

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har fått med meg klokker FX-57 bedre enn opteron på ekstreme kjølemetoder som tørris, cascade og flytende nitrogen. Men opteron klokker bra med moderat kjøling.

5140231[/snapback]

så en opteron overklokker ikke så bra på den der VapoChill LS??

LITT bra må det nå være!? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...