Guggelibu Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ja... det er jo det jeg lurer på... Lenke til kommentar
Mats J. Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ja, etter det jeg har forstått fra andre så bruker den begge kjernene Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har forstått det slik at ingen spill i dag utnytter dobbelkjerneprosessorer. Men om noen har god dokumentasjon så skal jeg tro på det. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hele programkoden utnytter ikke dobbelkjerne, men det kan nok være enkelte tråder som utnytter den ekstra kjernen. Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 jeg var nå ganske sikker på at de nyeste spillene, sånn som Quake 4, F.E.A.R. og andre nye spill tok i bruk begge. . . Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 jeg var nå ganske sikker på at de nyeste spillene, sånn som Quake 4, F.E.A.R. og andre nye spill tok i bruk begge. . . 5097017[/snapback] Har du noen kilder som bekrefter eller motsier det? Jeg vet at en del personer har regnet med at spill gjør det, uten å vite det. Lenke til kommentar
smy Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) nei og ja den del load over 2 core men utnytter ikke begge core 100% får svare å¨spørmåle nei bf2 støtter ikke dualcore Endret 3. november 2005 av lordsmygen Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) og fear støtter dualcore står det, men det gir visst i praksis ingen ytelsesøkning. Quake 4 derimot utnytter dualcore, også i praksis. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490741 Endret 2. november 2005 av juleribba Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Battlefield 2 bruker ikke 2 kjerner nei. WoW deriomot gjør det meget bra. Quake 4 og FEAR etter det jeg har forstått kjører grafikk på en kjerne og lyd og AI på den andre. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg kan bekrefte at BF2 og FEAR ikke bruker begge kjernene. Har begge nå, og de bruker bare 25% hos meg (siden jeg har to fysiske og to logiske kjerner = HT ) Noen spill ser jeg bruker 50%, det er spill som ville ha brukt 100% på en Pentium pc med HT. Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg spiller BF2 nå, og har cirka 80% belastning på begge kjernene. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg spiller BF2 nå, og har cirka 80% belastning på begge kjernene. 5100290[/snapback] kjører vel lyd på den ene da! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Er dere sikkre på det med lyden. Trodde ikke lyden brukte så mye CPU? Uansett, har jeg MAX belastning på 50% på min Intel EE 840 uansett hvilket spill eller program jeg har prøvd til nå. Med unntak av video encoding som jeg får opp i ca 50-60% (Nero 7) Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 80% på begge var vel ikke helt riktig, mer 70% vs 90%. Men hvordan kan lyden ta 70%? Uansett, hvis BF2 kjører lyden på den ene kjernen, så kan man vel ikke si annet enn at den bruker begge kjerner? Lenke til kommentar
H@@kon Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Jeg har forstått det slik at ingen spill i dag utnytter dobbelkjerneprosessorer. Men om noen har god dokumentasjon så skal jeg tro på det. 5096946[/snapback] Football manager 2006 benytter dobbeltkjerne. Her er svaret fra utvikler Paul C ved spm: the bigest speed boost you can get is with dual-core cpus... FM2006 will be better optimized for dual-core too... That is indeed the case. link til forumpost, må være registrert for å lese, trur eg Så da var vel ihvertfall en dokumentert? Endret 4. november 2005 av H@@kon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå