Pasient Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har planer om og kjøpe meg bil i nærmeste framtid. Og det jeg lurer på er om jeg kan ha den bilen registrert på meg, og forsikret på mor eller far? Eller er det slik at bilen må være registrert på dem, og jeg stå som hovedbruker? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Bilen kan være forsikret i moren dins navn, men det må stå i avtalen at bilen brukes av personer under "den dyre grensen(23-25 år, avhengig av selskap)". Jeg anbefaler at du setter deg selv som medeier på bilen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Vær forsiktig med hva du sier til forsikringsselskapet når du ringer for å høre på pris. Jeg ringte selskapet til fattern når jeg skulle høre pris på min i hans navn, og da skjønte de tegninga og sa at det var umulig at den stod på han med bruker under 23 år. Venta et par dager, så ringte fattern og tegna forsikringa som jeg fikk beskjed om at var umulig å tegne.. Som Opus også sier, er det lurt å være medeier. Både fordi hovedeier ikke kan selge bilen uten ditt samtykke, samt at det er gratis å sette deg som hovedeier ved et senere tidspunkt, hvor man ellers måtte ha betalt omreg.avgift.. Endret 3. november 2005 av Marvil Lenke til kommentar
Tore Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ja, skal man sette på foreldre så må de føre samtalen med selskapet, eller setter de seg på ræva å suttrer...... Husk også at du neppe får med deg opparbeidet bonus når du starter egen forsikring... Så blir første bil en billig bil, så forsikkre den på deg selv så du får startet med å sammle bonus på en bil som er billig å forsikre... Kjedelig å starte på 20% på en bil som koster 20.000 med 0%... hvis du sjønner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå