Gå til innhold

Bytte ut min Dell med Compaq ?

2slow4u

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i dag en Dell Latitude C810 med 30 Gb hd,512 minne,1.3 Ghz Pentium M prosessor. Har nylig fått skiftet Lcd skjermen på garanti+ nytt større batteri..

Så kommer spørsmålet...

Har fått tilbud om å kjøpe en Compaq Nx 9000 av en jeg kjenner..

Den har dvd brenner , 60Gb hd, 512 minne Pentium 4 prossessor på 2.0Ghz.

Er dette en bedre Bærbar enn den jeg har?

Liker min Dell veldig godt jeg, men savner brenner...

Noen som har ett godt svar til meg?

Hva tror dere disse 2 pc'ene enkeltvis er verdt?

Håper på konstruktive svar... :-)

Mvh

2slow4u :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Min erfaring er at bærbare maskiner basert på P4 teknologien trekker mye strøm, og blir veldig varme. Dette fører igjen til ustabile maskiner. Vært borti en del defekte disker, hovedkort, vifter :thumbdown:

Jeg hadde beholdt Dell maskinen, og som de andre sier heller kjøpt en ekstern DVD brenner.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan skjønne er nx 9000 omtrent det samme som nx 9010. Jeg har vært borti to sånne og en "widescreenutgave" som jeg ikke husker eksakt modellnummeret på hos en kunde. Hvis du f.eks. skal bytte diskettstasjonen (som har gått i stykker på den ene) må du demontere harddisken, tastaturet, et kretskort, div. kabler og flatkabler hele skjermen og hele "toppdekselet". Til sammen et sted rundt 40 skruer av forskjellig størrelser. Servicevennlige er de i hvertfall ikke.

Husker ikke detaljene lenger, men det har vært mye problemer med de. Kan faktisk ikke huske noen annen maskiner vi har hatt så mye problemer med. Mitt råd er klart og greit: STYR UNNA :no:

Lenke til kommentar
Så vidt jeg kan skjønne er nx 9000 omtrent det samme som nx 9010. Jeg har vært borti to sånne og en "widescreenutgave" som jeg ikke husker eksakt modellnummeret på hos en kunde. Hvis du f.eks. skal bytte diskettstasjonen (som har gått i stykker på den ene) må du demontere harddisken, tastaturet, et kretskort, div. kabler og flatkabler hele skjermen og hele "toppdekselet". Til sammen et sted rundt 40 skruer av forskjellig størrelser. Servicevennlige er de i hvertfall ikke.

Husker ikke detaljene lenger, men det har vært mye problemer med de. Kan faktisk ikke huske noen annen maskiner vi har hatt så mye problemer med. Mitt råd er klart og greit: STYR UNNA  :no:

5097754[/snapback]

Takk..

Akkurat slikt svar jeg ønsket. Tror jeg beholder min trofaste Dell Latitude...Bedre skjerm å der tror jeg.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...