lurulf Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg har fått oppgradet linjen til NextGenTel Fox 15 linje med en Thomson 516i router. Jeg benytter Symantec Enterprise VPN klient. Jeg hadde tidligere SHDSL Delta fra NGT, da hadde jeg en Netopia router og VPN klienten fungerte greit. Etter oppgraderingen får jeg ikke lengre VPN til å fungere. Jeg har fått åpnet nødvendige porter fro IP-telefoni fra OneCall uten problemer, men VPN biten er en større nøtt. Setter pris på alle konstruktive forslag. Lenke til kommentar
anderaus Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har fått oppgradet linjen til NextGenTel Fox 15 linje med en Thomson 516i router. Jeg benytter Symantec Enterprise VPN klient. Jeg hadde tidligere SHDSL Delta fra NGT, da hadde jeg en Netopia router og VPN klienten fungerte greit. Etter oppgraderingen får jeg ikke lengre VPN til å fungere. Jeg har fått åpnet nødvendige porter fro IP-telefoni fra OneCall uten problemer, men VPN biten er en større nøtt. Setter pris på alle konstruktive forslag. 5096607[/snapback] Hei. Kan dessverre ikke hjelpe, men har samme problem selv så jeg lurer på om du har fått løst det? Jeg hadde tidligere Cisco 677 fra NGT og tilkobling til diverse VPN'er gikk smertefritt (jeg benytter vanlig Microsoft XP VPN Client). Har fått tilsendt ny ruter, Thomson Speedtouch 615i, og alle forsøk på vpn-tilkobling stanser ved "Verifying username and password". Jeg antar at noen nødvendige porter eller protokoller ikke er åpnet/enablet, men har ikke lyktes i å fikse dette. Noen som har forslag? (Fikk tips om at port 1723 måtte åpnes, og protokoll 47 GRE enables, men finner ikke noe sted jeg kan utføre sistnevnte.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå