Gå til innhold

Prosjekt -Air Cooled Wood Case-


Anbefalte innlegg

har du erfart dette? sist jeg prøvde groft blad tok det tak og reiv i stykker glasset i kantene.. men det var på litt tynnere glass(3mm)

5369994[/snapback]

Jeg kutta 5mm sota plexi, og da ble deg ingen sprukne kanter. Sist kuttet jeg vel 3m plexi på en båndsåg med et grovt blad, funka bare fett.

 

Men kantene kan sprekke hvis du ikke holder på delen som blir til avkapp ;)

 

Og foresten så setter et fint metalblad seg veldig fort fast i 5mm plexi ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du erfart dette? sist jeg prøvde groft blad tok det tak og reiv i stykker glasset i kantene.. men det var på litt tynnere glass(3mm)

5369994[/snapback]

Jeg kutta 5mm sota plexi, og da ble deg ingen sprukne kanter. Sist kuttet jeg vel 3m plexi på en båndsåg med et grovt blad, funka bare fett.

 

Men kantene kan sprekke hvis du ikke holder på delen som blir til avkapp ;)

 

Og foresten så setter et fint metalblad seg veldig fort fast i 5mm plexi ;)

5379558[/snapback]

 

båndsag er litt mere kontrolert enn ei stikk sag :)

og 5mm plexi er ikke det samme som 3 mm :) 5mm er tykkere, ergo mere varmgang og et fint metall blad vil smelte plexien, men uansett, press aldrig en stikk sag, la den jobbe for deg. bruker du ei stikk sag slik den er ment for så er det ikke noe problem å bruke metall blad på 5 mm heller, og i værste fall så kan man også bruke kjøling på det da, blir det faktisk pene kutt også.

Lenke til kommentar

Klikka_bZerk har brukt groft blad på 3mm plexi, og det gikk fint.

Jeg har brukt fint blad på 10mm plexi(2x5mm oppå hverandre), og det gikk fint.

så da må konklusjonen være at det ikke spiller så stor rolle hvilket blad man bruker ;)

 

nok om det..

Jeg lovte update snart, og den kommer. Men jeg venter på at kittet jeg har brukt skal tørke. Før det får jeg ikke gjort noe :(

Endret av tofter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...