Mr D Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Har en Benq DW1620 som har fungert perfekt i omtrent et halvt år. I den siste tiden har jeg brukt Verbatim DVD+R x16 (MCC004) som jeg har brent med godt resultat på 12x. Men nå vil den bare brenne med nød og neppe på 4x. Prøver jeg med høyere hastighet blir brenningen avbrutt idet det starter. Prøvde å brenne en CD og det funka greit. Det har ikke vært gjort noen forandringer på maskinen, men jeg installerte Alcohol 120% for noen dager siden. Kan det ha noe å si? Prøvde å avinstallere nå, men uten at det ble noe forskjell. Jeg kjørte QScan og "Focus Error"-kurven er mye høyere nå enn da jeg testet da jeg begynte på spindelen: Har noen vært borti noe liknende? Hvis det plutselig blir mye mer "Focus Error", betyr det kanskje at det er en fysisk feil med laseren? Skal jeg bare reklamere på brenneren uten å prøve noe mer, eller bør jeg sette den i en annen PC for å teste den i et annet oppsett først? Endret 11. november 2005 av Mr D Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg hadde prøvd den i en annen maskin først. Sjekk også IDE drivere osv. nforce IDE drivere = møkk f.eks... Alcohol kan ha forårsaket problemet, men jeg kan ikke si det med sikkerhet. Endret 2. november 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Testa i en annen maskin med minst like dårlig resultat. IDE-drivere er fra Microsoft. Har for sikkerhets skyld avinstallert driverne og latt Windows installere nye. Brukte QScan og kjørte Smart scan med Verbatim Pastell DVD+R 8x (TY) og fikk "not recommended" på alle hastigheter. Da er det vel bare å ta med seg brenneren til Elkjøp å klage.... Hvis ingen har noen andre gode forslag? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kansje et litt dumt spørsmål men , sikker på at brenneren står i Ultra DMA-modus 2 og ikke i PIO ? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Kansje et litt dumt spørsmål men , sikker på at brenneren står i Ultra DMA-modus 2 og ikke i PIO ? 5101656[/snapback] Ja, det var det første jeg sjekka..... Endret 3. november 2005 av Mr D Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Da er saken løst . Leverte brenneren til Elkjøp hvor den var kjøpt. De godtok reklamasjonen uten noe mer testing. De var tomme for Benq-brennere så de tilbød meg brenner fra Lite On eller BTC istedenfor (like bra eller bedre produkter ifølge selgeren ). Eller så kunne jeg få et gavekort på kjøpesummen. Jeg blånekta og krevde tilsvarende produkt eller pengene tilbake. Etter litt sjekking kunne de skaffe Benq på 2 dager, men da ville jeg få nye modell DW1640 (så leit ). I ettermiddag dro jeg for å hentet den. Først sa de at den ikke var kommet og skulle prakke på meg Lite On igjen, men etter 10 min leting på lageret så kunne jeg reise hjem med en ny DW1640. Etter litt rask testing så er det helt tydelig at DW1620-en var litt syk og at den nye DW1640 er en enda bedre enn en frisk DW1620. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå