kcobain Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Hei. Jeg vurderer å kjøpe vifte styring. Jeg vurderer å kjøpe denne og lurer på følgende: * Passer den i dette kabinettet, kommer knappene innenfor døra? * Viftene i kabinettet bruker molex, passer det? * Får man styrt vifta på grafikk kortet? Evt passer den til denne? * Noen posetivt/negtaivt med denne viftestyringa? På forhånd takk Edit: Hvilken viftestyring sa du:P Endret 2. november 2005 av kcobain Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 (endret) * Knappene skal komme innenfor døren. * Viftestyringen har 3-pins kontakt, ergo kabinett viftene vil ikke passe hvis du ikke har molex -> 3-pins adapter. * Hvis skjermkortviften har 3-pins kontakt, så kan du styre hastigheten på skjermkortviften. (De skjermkortene jeg har byttet vifte på, hadde 2-pins kontakt. Vet ikke om de har forandret seg eller ikke) * Det negative som jeg kommer på om den viftestyringen, er at den piper hvis du ikke har koblet noe til "CPU kontakten" på viftestyringen ved oppstart. Du må derfor presse inn det hjulet for at den skal slutte å pipe. Endret 2. november 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
tropic Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg hadde heller byttet ut viftestyringen til DENNE og det begrunner jeg med at den er enklere å styre, cooler master hadde ikke den beste anbefalingene på komplett + at jeg har zalman selv og er fornøyd. spm1: jeg tror du må bytte kabinett for at zalman skal passe, til DETTE kabinettet.. da blir viftestyringen helt framme og du slipper døren, som er en PLAGE.. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 (endret) Jeg har skrevet feil. Altså viftene er koblet til molex altså som dette: Er dårlig kvalitet ja. Har tatt bildene med Webcam:P Vifta på grafikk kortet er koblet til kortet på denne måten: Passer det da? Håper dere skjønner. Endret 2. november 2005 av kcobain Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du må vel ha en slik for at du kan styre kabinettviftene dine med den viftestyringen. Ser at det er en 2-pins kontakt på skjermkortet ditt også, og hvordan du får koblet den til viftestyringen har jeg ingen god løsning på. Kanskje det finnes 2-pins -> 3-pins adapter, men jeg har iallefall ikke sett det. Da må du nok gjøre noen modifikasjoner på kabelen for å få den til å passe. Jeg har heller ikke ville koblet skjermkortviften til viftestyringen, hvis du har den kjølingen som følger med. Skjermkort trenger god kjøling Kunne jo kanskje heller ha kjøpt slike til å styre kabinettviftene. Tror det blir litt dyrere enn du hadde forventet hvis du går for den viftestyringen, samt adaptere osv. Slike pot.meter, samt ny kjøling til skjermkortet hadde jeg ville satset på. Men er opp til deg Lenke til kommentar
kvase Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Du må vel ha en slik for at du kan styre kabinettviftene dine med den viftestyringen.Ser at det er en 2-pins kontakt på skjermkortet ditt også, og hvordan du får koblet den til viftestyringen har jeg ingen god løsning på. Kanskje det finnes 2-pins -> 3-pins adapter, men jeg har iallefall ikke sett det. Da må du nok gjøre noen modifikasjoner på kabelen for å få den til å passe. Jeg har heller ikke ville koblet skjermkortviften til viftestyringen, hvis du har den kjølingen som følger med. Skjermkort trenger god kjøling Kunne jo kanskje heller ha kjøpt slike til å styre kabinettviftene. Tror det blir litt dyrere enn du hadde forventet hvis du går for den viftestyringen, samt adaptere osv. Slike pot.meter, samt ny kjøling til skjermkortet hadde jeg ville satset på. Men er opp til deg 5097462[/snapback] ja den er ikke dumm Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Har selv en Cooler Master Aerogate III som jeg er veldig fornøyd med Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Hva er forskjellen på II og III? Synes II se penere ut. Når jeg tenker meg om gidder jeg ikke koble til grafikk kortvifta:P Den pluggen du fant, Moltrez. Ligner veldig på den måten viftene er koblet til. Se bort i fra den hvite tuppen. Viftene her var no dritt da:@ Burde jeg kjøpe to nye vifter i stede for kabinett viftene nå? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Det er den hvite tuppen (3-pins kontakten) du trenger for å styre viftene på den viftestyringen Bråker kabinettviftene mye? Hvilke vifter er det? Du kunne jo ha testet ut det Knutgrus viser i denne guiden. Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Viftene er de som fulgte med kabinettet altså av typen coolermaster. Bråker rimelig mye. Når pcen står på og jeg skal se på tv må jeg ha lyden på 15 of til vanslig holder det lenge med 5. Prøvd å sove med pcen på. Sova etter en stund men da hadde jeg vondt i hue dagen etter. Kan dere evt. komme med forslag på billige 120x120 og 80x80 vifter? Helst ikke no sånn jalla opplegg. Vill helst ikke at pcen skal se ut som et diskotek:P Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hehe, såpass ja SilenX sine vifter er de mest stillegående du kan få tak i, men de koster en god del (Finner de bl.a på vendur.no) Et annet alternativ vil bli noen MIST vifter. De flytter bra med luft, og er billige. Se på microplex.no for flere alternativ. Papst er også gode vifter, men koster litt mer enn MIST sine. MIST 120mm . Har de selv, og er fornøyd med de. Billige er de også. MIST 80mm. Har de ikke, men er brukbare har jeg hørt. Jo lavere ned i dB, jo mer stille 19dB er ikke det stilleste, så kunne jo anbefalt litt lavere siden du først skal kjøpe. 15dB vil jeg tro du ikke hører så veldig godt. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 De har 80mm vifter med 21dB og blå leds på shg.no og en 120mm vifte med blå ledspå 20 dB 120mm koster 100 kr 80mm koster 50 kr Har selv den der 80 mm vifta, er veldig fornøyd . har to stk btw Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 (endret) De viftene så bra ut. Hvis jeg setter inn de viftene også vifte styring vil det bråke mye av CPU vifta eller Strømforsyninga? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300493 - Prosessor med Vifte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301412 - Strømforsyniga Mange dumme spørsmål men det ekke så lett når man ikke er så lur:P Edit: Klikka_bZerk: De viftene hadde 4pins tilkobling. Hvis det var dem jeg fant da. Endret 3. november 2005 av kcobain Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Jeg lurte på en ting til. Er alarmen veldig høy? Er litt kjiipt å vekke hele blokka midt på natta. Lenke til kommentar
Sweet Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 du mener den alarmen som kommer når du ikke har kobla til CPU FAN? nja.. vurderer vel fra en del viftestyringer til en annen, men den er ikke såpass høy at den fungerer som innbruddsalarm så de sover videre antar jeg. Mvh Sweet Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 du mener den alarmen som kommer når du ikke har kobla til CPU FAN? nja.. vurderer vel fra en del viftestyringer til en annen, men den er ikke såpass høy at den fungerer som innbruddsalarm så de sover videre antar jeg. Mvh Sweet 5107521[/snapback] Nei den piper nåt tempen blir for høy på den enne kanalen, og du kan justere nårtid dden skal pipe altså max C Lenke til kommentar
spyro Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 på elfa selger de jo potmeter, og om det er 3pins kontakt på viftene kan du montere et potmeter på den ledningen som er i midten, custom build viftestyring Lenke til kommentar
kcobain Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Ok, takk for alle svar:) Da har jeg bestilt Mist viftene og Viftestyring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå