Gå til innhold

Lager meg peltierløsning(nå oppdatering av bilder).

Anbefalte innlegg

hva tror dere om denne løsningen for å direktekjøle en peltier?

peltier.JPG

har nå også lagt til bilder på hjemmesiden min av delene i produksjon. se nederste link på siden, vannkjølingsprosjekt.

: https://www.home.no/badmonkey/

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-08-26 17:31 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-08-26 17:49 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda hele siden blir jo kjølt, det er kopper som ligger mot den med et hulrom i midten og ut til ca 2 mm av kanten til tec. har fått tec i posten og skal ta med kamera og ta bilder av delene jeg har liggende på jobben.

er det noen som vet om et mer teknisk tegneprogram som er gratis? Er vant med autocad men det koster jo peng. dette ble tegnet med paint. (som suger)

[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-08-25 20:35 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 20:36, shebban skrev:

Men du må ha en mye mye kraftigere pumpe!

Nei, det tror jeg faktisk ikke! Jeg vil heller rette oppmerksomheten mot radiatoren! Om denne er for liten, så vil man uansett få problemer. Har man en radiator som kjøler godt nok, så vil tempen i tilførselen holdes litt over romtemperatur, og da spiller det mindre rolle om det flower 200 l/t eller 500 l/t, det er vanntemperaturen som vil være avgjørende uansett!

Vannoppvarmingen vil uansett bli relativt beskjeden, selv ved en lav flow gjennom systemet.

Men jeg vil gjerne understreke at dette er kun teori, har ikke egen erfaring fra en slik kombinasjon, foreløpig! Men jeg inbiller meg i allefall at jeg har rett! :grin: Inntil det motsatte er bevist.....

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 22:02, Skrue skrev:

*Passe på å ikke spore av her nå*

U got mail, instead!
:grin:

her ser vi et flott eksempel på hva som er så plagsomt med at man ikke får lov å "spore av" litt, la flere diskusjoner gå parallellt, men må holde oss til ID:1 hele tida.

Hva med alle oss som IKKE får mail :???:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-08-25 23:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 22:48, Anders Leipsland skrev:

Quote:

Den 2002-08-25 22:02, Skrue skrev:

*Passe på å ikke spore av her nå*

U got mail, instead!
:grin:

her ser vi et flott eksempel på hva som er så plagsomt med at man ikke får lov å "spore av" litt, la flere diskusjoner gå parallellt, men må holde oss til ID:1 hele tida.

Hva med alle oss som IKKE får mail :???:

ROFL! Beklager Anders! Men jeg er gammeldags oppdratt, noe som også inkluderer respekt for "øvrigheta", (no offence moderatorer!), og dermed prøver jeg å være forsiktig mht. "utskeielser"! Men ok, U got mail, U too! :grin:

Men temaet omhandler noe så uinteressant(?) som innredning av hjørneskapet i datarommet mitt, og kjøleren han spurte om har jeg ikke fått gjort noe med! Det er forøvrig snakk om en GPU-kjøler med universalfeste som bør passe _alle_ GF-kort, hvor niplene er plassért i "V"-form. Følg med! Om ikke så altfor brått, så dukker det nok opp en hjemmeside! Der kan du og andre interesserte lese mer om dette.

Og herved har jeg skeia ut så det holder! :grin:

De sinte får ha meg tilgitt.... :smile:

Lenke til kommentar

Er mekaniker :smile:

men ja den tegninga var kastet ihopen på 2 minutter. :eek:

uansett, du ser jo hvordan jeg har laget delene.

Skrue tror jeg ikke trenger gummipakning, og jeg sier meg enig. må vel lime for sikkerhets skyld.

og ja skulle gjerne ha postet mye mere bilder men jeg kan ikke ftp. har fått hjemmeside av bluecom men får ikke til å laste ting dit? vel alt fixes med tiden.

skal poste mere etterhvert.

[ Denne Melding var redigert av: minimum payne på 2002-08-26 23:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...