Gå til innhold

Opteron 2Ghz vs. A64 2Ghz, Samme pris.

tbend

Anbefalte innlegg

en opteron 144 eller 146 basert på san diego kjernen, er i all realitet en helt kliss lik prosessor som en FX-57, kun multiplikatoren som er forskjellig (og standard spenning selvfølgelig)

En opteron skal i teorien støtte 1000mhz HTT-bus, SSE3 og Cool'n'Quiet! men er dog noe usikker på i praksis. En opteron klokket til FX-57 hastighet, yter like bra i spill som en FX-57, men til en brøkdel av prisen. Jeg angrer meg veldig for at jeg ikke visste om opterons potensiale da jeg kjøpte cpu... og skjønner ikke hvorfor disse prosessorene ikke er mer populære. Det eneste minuset er jo at hovedkortet har en tendens (avhengig av hvilket hovedkort du har) til ikke å registrere hva slags navn prosessoren har, dvs. i windows kan det stå "Unknown processor 2,7GHz" - men ytelsen er jo den samme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyeste BIOS på de fleste burde nok klare å finne ut hva slags prosessor det er. Ikke noe problem på mitt Asus A8N SLI Deluxe.

Det finnes ihvertfall en tråd om overklokking av disse Opteronene, under Overklokking av CPU.

Jeg kjører nå helt stabilt på 2,85GHz, som ligger rett over FX-57 i ytelse.

1000MHz HTT, CnQ, SSE3.

En FX-57 har ulåst multiplier og klarer 2,8GHz ved lavere spenning, men ellers er nok disse ganske så like.

post-33415-1132261437_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...