kiripe Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Heisann! Driver å skal kjøpe bil for kusina mi, og med det lurer jeg på om det er noen som har erfaring med bilen nenvt i topic'en? Pro's ? Con's ? All info vil bli satt enormt pris på Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Heisann! Driver å skal kjøpe bil for kusina mi, og med det lurer jeg på om det er noen som har erfaring med bilen nenvt i topic'en? Pro's ? Con's ? All info vil bli satt enormt pris på 5096161[/snapback] Her kan du lese om bilen: http://www.motor.no/pdf/bruktbilrapport2001.pdf Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Har ingen erfaring eller noe med den bilen selv bortsett fra at jeg satt på i en får ca 4 år siden da vi hadde den som leiebil en gang. Det eneste jeg husker er at den var trang for 4 stykker, og mener det var endel dekkstøy. Men kan lese mer om den i denne PDF filen: http://www.bilnorge.no/pdf/2000_-_BRUKT-TE..._Fiat_Punto.pdf Lenke til kommentar
Lada2103 Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 www.carsurvey.org er også ei god side ved sondering før bilkjøp. Moren min hadde en 2000-modell Punto i et år før hun frontkolliderte med den. 2.generasjonen er en veldig kollisjonssikker bil, så det gikk forholdsvis bra med henne. Ikke noe bak a-stolpen ble direkte deformert, men bakdørene gikk ikke helt bra etterpå, for å si det slik. Kupéen var like hel. Det var en skikkelig smell, og de hun møtte (i en Opel Vectra) fikk betydelig større skader (kne og fot). Ellers var vel foreldrene mine fornøyde med bilen, den er lettkjørt og grei, og dessuten kvikk. 2. generasjonen Punto bygger på 1.genearasjonen Punto, men jeg vet ikke hva forskjellene er. Har dessverre ikke erfaringer med 1.generasjon, men jeg regner med at det er en fin bil. Den har solgt mengder i Europa. Regn med litt dekkstøy, og stumpete fjæring. Fiater er som regel morsomme å kjøre, og har kvikke og gode motorer. Rust er vel ikke noe stort problem på disse. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Takker så mye for info alle sammen Lenke til kommentar
epifant Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Punto anbefales fra denne kanten. Har selv eid to førstegenerasjons, en 55 og en 75. Sistnevnte er helt klart å foretrekke. Morsom å kjøre, billig i drift og svært god innvendig plass (under 0.5/mil på langkjøring, 2300,- i forsiking [75% bonus, 16.000 årlig km, delkasko og leiebil], og jeg har fått plass til både gardintrapp, et over to meter høyt cd-stativ fra Ikea, samt hele flyttelasset mitt uten møbler som bord, stoler osv.) Sjekk bakre bærearmer og foringer (mye negativ camber er et dårlig tegn, det samme med klunkelyder). Toppdekselpakningen har en tendens til å "ryke" med jevne mellomrom, men koster 75 kroner og er enkel å skifte. Sjekk at bakre vindusvisker funker. Sjekk også for rust på bakluke, spesielt under vinduet, rundt viskerarmsfestet og skiltlysholderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå