jawisa Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Jeg har akkurat anskaffet en Athlon XP1800+ og en GlacialTech Igloo2320 vifte. Dette er satt på et Chaintech Apogee hovedkort i et standard midi-tårn. Problemet er at temperaturen på XP'en ligger på ca 50 grader ved startup og deretter øker den sakte, men sikkert, selv om maskinen står idle i Windows! Til slutt ender det med at hele greie bryter sammen og den slår seg av. Hva skjer?? Er GlacialTech-viften så dårlig? Iflg Komplett så skal den takle opp til XP2600+. Jeg har ikke brukt noe goop, kun thermal pad'en som sitter på XP'en. Hva er egentlig normal tempen på en 1800+? Hjelp! Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hei! Jeg har en 1800+. Med 100% max load i ca. 6 timer kommer den på i 72 grader etterhvert. dette er vel ganske høyt... bruker Silent Twin.. kjøpe noen kab. vifte kanskje.? Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 min xp1800 ligger på 52c i load. max55c -har du brukt arctic siver? -blåser viften riktig vei? -har du montert kjøleren riktig? hvis du har gjort alt det overstående og fortsatt har problemer, kjøp ny vifte. http://www.netconnection.no selger akasa silvermountain med delta vifte til 250,- Lenke til kommentar
vegge Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Tror disse linkene skal være bra lesing for deg! Hjelp! Prossesoren min er på 58 grader Goop-guiden Et tynt lag med god kjølepasta (gjerne Arctic Silver 3) kombinert med en riktig montering av kjøleren er å anbefale! Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
jawisa Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Takk for svar så langt! Jeg er rimelig sikker på at jeg har montert den riktig. Det er jo ikke så mange måter å gjøre det på. Ellers så tror jeg ikke det er noen måte å snu luftstrømmen. Vifta satt fast på kjøleribba da jeg kjøpte den og det ville vært for dumt om den da var stillt til å blåse feil vei. Ellers bruker jeg som sagt ikke noe goop i det hele tatt. Jeg regner med at det holder med thermal pad på en CPU som ikke skal klokkes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå