Gå til innhold

noen som går på \ har gått på nordhoff?

Octavian

Anbefalte innlegg

Slik er det på alle privatskoler, betalingen blir foregått pr semester. Men poenget var att høyskoler og universitet får penger fra staten NÅR eleven har bestått eksamen. Dvs at det er mye mye viktigere for dem att du står enn privatskoler generelt.

Ehm...er nok langt fra enig med deg her. Privatskoler er veldig interessert i at studentene skal stå. For det første er de interessert i at du klarer deg, slik at du vil gå på skolen videre og ikke droppe ut. For det andre er det veldig ødeleggende for ryktet til en privatskole om de har høy strykprosent.

Inntrykket mitt fra privatskole (NITH), sammenlignet med folk jeg kjenner på offentlige skoler og mitt eget inntrykk fra offentlige skoler tidligere, viser at man får en mye bedre oppfølging, og de ansatte på skolen er mye mer interessert å følge deg opp på privat-skoler.

(Dette er et lite dilemma da jeg stort sett er imot privatskoler, i alle fall på lavere nivå, men det er en annen diskusjon).

Altså, du misforstår alt det jeg sa jo.. Det jeg mente med "studietiden" var forelesningstid, selvsagt brukte jeg MYE tid på å lese etter denne tiden.

5149900[/snapback]

Beklager at jeg missforstod. Men, om jeg forstår deg rett så synes du det er lite med forelesningstid bare fra 9-12?!? Jeg tror ikke de fleste offentlige skoler har noe særlig mer enn det, heller mindre! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slik er det på alle privatskoler, betalingen blir foregått pr semester. Men poenget var att høyskoler og universitet får penger fra staten NÅR eleven har bestått eksamen. Dvs at det er mye mye viktigere for dem att du står enn privatskoler generelt.

Ehm...er nok langt fra enig med deg her. Privatskoler er veldig interessert i at studentene skal stå. For det første er de interessert i at du klarer deg, slik at du vil gå på skolen videre og ikke droppe ut. For det andre er det veldig ødeleggende for ryktet til en privatskole om de har høy strykprosent.

Inntrykket mitt fra privatskole (NITH), sammenlignet med folk jeg kjenner på offentlige skoler og mitt eget inntrykk fra offentlige skoler tidligere, viser at man får en mye bedre oppfølging, og de ansatte på skolen er mye mer interessert å følge deg opp på privat-skoler.

(Dette er et lite dilemma da jeg stort sett er imot privatskoler, i alle fall på lavere nivå, men det er en annen diskusjon).

Altså, du misforstår alt det jeg sa jo.. Det jeg mente med "studietiden" var forelesningstid, selvsagt brukte jeg MYE tid på å lese etter denne tiden.

5149900[/snapback]

Beklager at jeg missforstod. Men, om jeg forstår deg rett så synes du det er lite med forelesningstid bare fra 9-12?!? Jeg tror ikke de fleste offentlige skoler har noe særlig mer enn det, heller mindre! :)

5150003[/snapback]

Kan desverre ikke si meg enig i at det er bedre oppfølging, men dette vil jeg tro kommer helt an på hvor man går på skole, og hvor stor denne skolen er. Men teoeretisk sett burde det være bedre oppfølging, ja :)

Ja jeg synes det er lite forelesningstid 9-12 (hvis du tenker på det jeg sa ifra Noroff gjaldt denne tiden ikke bare ett fag, men opp til flere og derfor synes jeg tyngden bak hver time ble ufullstendig )

offentlige skoler har vel flere timer enn dette!? Selv har jeg 21 timer nå fordelt på 4 dager... (om du nå ikke tenker på sisteårs studier da, bach/grad da det er veldig mye prosjekter og hovedfag inne i bildet)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg er strålende fornøyd med noroff. Bra lærere, topp utstyr. eller første året var det ikke så bra maskiner. Fikk en annen lærer en det vi skulle ha i den ene delen å lærte å lage en avansert flash side på 7 dager, ennå vi kun skulle lære små elementer som hele klassen kunne fra før.

Går nå på NA, fornøyd der også. 90% av klassen, har masse bakgrunn fra IT. Eller kan en del da, som er bra, så vi slipper å vente på de som henger etter.

Kammeraten min gikk på MI å en annen gikk på Idefag skolen i tønsberg. har nå fått seg jobb i usa. å er med på å lage 3d Filmer. Så tror ikke akkurat de skolene er så drårilge som alle sammen her sier

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ingen som går på universitetet og har undervisning mellom 8 og 16 hver dag(eller 9 og 12 for den saks skyld)... det er nok heller et par forelesninger her og der, resten er selvstudier.

5147818[/snapback]

Det er ikke foreleseren som skal lære deg stoffet. Du må selv ta ansvar og forstå stoffet. Foreleseren skal bare hjelpe deg på vei.

For guds skyld ta litt ansvar sjøl!

Universitets elever lærer selvstendig tenkning og blir god i selvstudium. Høgskoleelever venner seg til å få hjelp av lærer/foreleser.

Mange høgskoler som prøver å få departementets godkjennelse til å bli ett universitet, men de mangler som oftest bredt nok fagtilbud og godt nok utdannede forelesere.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Noroff tar ca 170 000 kr for en bacholor grad. Syns det var ganske stivt spesielt med tanke på at du kan få den gratis.

Jeg er generelt veldig skeptisk til privat skoler. Det som de gjerne er veldige flinke på (og hvor offentlige skoler er nesten helt fraværende) er å kunne reklamere for seg og presentere studietilbudet sitt som spennende. Høgskolene er mye mer trauste i så måte.

Høgskolen i Agder i Grimstad har forøvrig en "multimedieteknologi og -design"

http://grimstad.hia.no/studium/multim/index.htm

5097099[/snapback]

Woho! Der starter jeg nå på mandag! :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...