dj_zeptor Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hei Pcen min har drivi å restarte innimellom i en god stund nå. Den restarter ikke til faste tider eller noe, men den gjør det bare plutselig. Og når jeg kjører noen spill som krever en del, hender det at først lyden stopper, så stopper bildet, så mus og tastatur. Deretter er det ikke mulig å gjøre noe og jeg må reboote. Har prøvd å høyreklikke på min datamaskin og huket av for at den ikke skal restarte ved feil. Det funka litt, så plutselig kom det en bluescreen. Derfor stilte jeg den tilbake og rebootinga fortsatte. Jeg har bytta til en CPU som lett klarer denne pcen og har skjekka at CPU vifte og andre vifter og ledninger er festa godt. Men skjønner ikke hva det kan være. CPU ligger på ca 60 grader, men dette er ganske normalt for denne cpu. (P4 3 Ghz Hyperthreading) Jeg har Windows XP som er oppdatert med alt som finnes, har antivirusprog og ad-aware som kjører regelmessig. Jeg aner absolutt ikke hva som kan være galt, håper noen kan hjelpe. (Skjermkortet er litt dårlig, men det burde ikke være en grunn) Operativsys: Win XP CPU: Pentium 4 3,06 Ghz m/ Hyperthreading PSU: 550 W Harddisk: 120 GB S-ATA SKjermkort: Geforce 4 TI4600 RAM: 1024 GB DDR Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det har skjedd meg par ganger også, men da var det rambrikkene som streika litt. Har corsair som yter 2.2.2.5 ved 1T. Først hadde jeg auto på voltage på ram, da skrudde pc'en av sånn plutselig i windows. Så satte jeg volten til 2.8. Etter det ble maskinen stabil som et fjell. Sjekk ut hva rambrikkene dine liker av volt, så kan du sette det inni bios manuelt. Også er 60 grader idle litt mye i mine øyner. Tror neppe cpu'en din trives i den varmen. Psu'en din er iallfall sterk nok til å dra pc'en din uten å anstrenge seg. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 du burde ha mindre grader enn det, jeg har med min prosessor 40 grader med standardvifte. kan få ned til 30 om jeg vil,se om du kan stille i biosen, på min kan jeg stille på for eksempel 40 grader så slår viften seg på eller får mere strøm når det går over 40 grader. Lenke til kommentar
dj_zeptor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 du burde ha mindre grader enn det, jeg har med min prosessor 40 grader med standardvifte. kan få ned til 30 om jeg vil,se om du kan stille i biosen, på min kan jeg stille på for eksempel 40 grader så slår viften seg på eller får mere strøm når det går over 40 grader. 5095866[/snapback] Så du tror det er fordi den blir for varm at den gjør dette? finner ikke noe sånn å stille inn, men åssen CPU har du da? og hvis du har samme, har du på hyperthreading? Og i bios så står min RAM på 2,55 V, vet ikke om jeg burde stille opp dette? Er også noe om "Adjust System Bus Clock(Mhz)" der. CPUen min har 800mhz bus el no, men der i bios står "CPU Bus Clock" på 200Mhz (kan stille til max 500Mhz). vet ikke om dette er no sammenheng? Og når jeg stiller på det så stiller også "DDR Clock(Mhz)" seg fra 266 opp til 667 mhz... hmm Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 er nok ramen men cpuen burde også være kaldere, har denne jeg: http://psdata.no/ps.asp?it=111225&mlevel=011205 og har hyper treading Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 har samme problemet men sendte den til reperasjon og de hadde bytta en ram brikke men problemet var der forsatt, men skal bytte ramen snart. har to ulike no name brikker. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 ikke lurt å ha to forskjellige merker Lenke til kommentar
dj_zeptor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 hmm...har 2 forskjellige ja. 1 stk 512 MB DDR PC2100 Apacer og 1 stk 512 MB DDR PC3200 (et annet merke) kanskje dette kan være en årsak? vet ikke om den kan bruke pc2100 og pc3200 samtidig hmm Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Hmmm, når du bruker pc3200 kombinert med pc2100, så kjører pc3200 rambrikken farta til pc2100. Det er ikke gunstig. Jeg vil anbefale å kjøpe deg et brikke med pc3200. Også er ikke alle ram som tåler sterke volt økning. Rambrikkene mine er jo det beste man får tak i markedet når det gjelder pc3200 ram, så de kan man leke litt med. Lenke til kommentar
dj_zeptor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 ja ok...har prøvd det nå en stund med kun en brikke. Spellet som klikka i sta funker greit nå....så får jeg se om det rebooter etterhvert eller hva den gjør=) Men er Pc2100 og 3200 farta på brikken eller noe? Er det bra å ha et høyt tall der? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 åssent spill er det? Lenke til kommentar
dj_zeptor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Age of Empires 3 heh.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kjør memtest86, viss du tror det e ram Lenke til kommentar
Sparco Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kjør memtest86, viss du tror det e ram 5099955[/snapback] har samme problemet.. Har 1 Gig OCZ 3200 ram, og tror ikke det er det som er problemet. GPUen min har visst en temp i idle på 60grader. Når jeg bare er i windows og roter rundt, kan den komme opp i 76. Har Geforce 6600 GT PCIe Retail 128 noe.. AoE3 det klikker i, pcen restarter seg uten forvarsel hos meg. Rimelig provoserende. Er det skjermkortets vifte som er for jalla? Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Age of Empires 3 heh.. 5097804[/snapback] nå begynte min å fryse i age of empires 3 Endret 9. november 2005 av MAXILA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå