Werni_32 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg driver et LAN som kalles SkeieneLAN tidligere kalt LuraLAN og vi har lyst til å ha reservering av plasser. Jeg bruker E107 systemet (PHPNuke lignende), jeg tenkte at jeg kunne feks lage en tegning delt opp så alle plassene har hvert sitt bilde, og når en velger bilde så kan ingen andre velge det. Noen som gidder å hjelpe meg, det haster... Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Der må du bruke litt penger på å få noen til å gjøre det for deg... Lenke til kommentar
Werni_32 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Tenkte meg det... Hvis noen kan lage det for meg så nevn en pris ^^ ! Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Kunne og tenkt meg et slikt til neste thlan els som kommer... Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Sleng ut en post i stillingsannonser-forumet., så løser det seg sikkert Lenke til kommentar
Werni_32 Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Hmmm, gudd! Takk for hjelpen ^^ Lenke til kommentar
willbend Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 (endret) Hvordan ville dere ha strukturert en slik table? Hva med id, plassnummer, radnummer, bruker_id, Så er bruker_id den id'en man fikk når man registrerte seg. Er det det mest enkleste? eller gjøres det på en anne måte kanskje? Endret 3. november 2005 av willbend Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvordan ville dere ha strukturert en slik table? Hva med id, plassnummer, radnummer, bruker_id, Hva skal du med både id og plassnr? Hvor relevant radnummer er, kan vel kanskje også diskuteres... Kommer selvfølgelig an på hvordan det ser ut.. Hvis det er like mange på hver rad, kan det jo lett regnes ut dersom du absolutt trenger den infoen.. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvordan ville dere ha strukturert en slik table? Hva med id, plassnummer, radnummer, bruker_id, Hva skal du med både id og plassnr? Hvor relevant radnummer er, kan vel kanskje også diskuteres... Kommer selvfølgelig an på hvordan det ser ut.. Hvis det er like mange på hver rad, kan det jo lett regnes ut dersom du absolutt trenger den infoen.. 5100714[/snapback] Hvis noen sletter sin account eller blir slettet da fortsetter bare id å stige så blir det en id som mangler, skjønner? Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hva med å ikke klemme alt dette inn i én tabell. Man kan f.eks. ha en tabell hvor man lagrer brukere og en tabell hvor man seater/plasserer brukere til arrangementet. I allefall siden du påpeker at brukere kanskje skal kunne slette kontoer osv, så kan det være gunstig å separere brukerinfoen fra plassregistreringen Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Tja... da har du nok programmert litt feil. Det er ingen ting som sier at du må bruke auto_increment på id feltet, dette kan likegjerne være stolnummer/plassnummer. Sletter noen da sin reservasjon så blir plassen ledig. Det som burde gjøres her er å opprette to tabeller, en med plass og info om den - og en med reservasjonsinfo (hvem som bestiller hvilken plass - ip og litt annet om brukeren). På den måten har du en liste med tilgjenlige plasser, og oversikt over alle reservasjoner. Da har du mulighet til å få med litt reservasjonshistorikk også, f.eks. du kan da registrere hvem som har reservert og avbestilt en plass, når de reserverte ol. Vil du ha det enklest mulig så kan du løse det med en tabell, men fordelene er tilstede ved å velge to tabeller. Lenke til kommentar
willbend Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Planen har alltid vært å bruker to tabeller, det blir enklere da. Lenke til kommentar
Werni_32 Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 Sorry for at jeg ikke har svart tidligere men, jeg fatter ikke dritten av hva dere skriver . Lurer på hvor prisen vil ligge for dette.... ? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Kan gjøre det for en tusenlapp. =) Lenke til kommentar
willbend Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Sorry for at jeg ikke har svart tidligere men, jeg fatter ikke dritten av hva dere skriver . Lurer på hvor prisen vil ligge for dette.... ? 5102919[/snapback] Jeg kan gjøre det gratis, se i innboksen din. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vil også ha et gratis (A) Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Startet en gang på et mySQL basert plassreservasjonsscript, men jeg om ikke helt i mål. mulig jeg klarer å fullføre det hvis jeg får litt hjelp. Da ville jeg i så fall gjøre det tilgjengelig for alle som måtte ha bruk for det. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Bare si hva som er problemet, så vil vel alle hjelpe til. Slike script er kjekt og ha vettu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå