Gå til innhold

Noen som har prøvd denne pumpen ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en kompis av meg, fikk den pumpe her om dagen og den virka i 10 min så streika den...Han fikk bare testet vannkjølinga utenfor pc'n og da han hadde montert alt sammen inni kabinettet og starta maskine så ville ikke pumpa virke...Det er det eneste jeg vet om den...Men jeg kan jo komme med tilbake melding da han har fått den nye pumpa si...

Lenke til kommentar
Det er vel i første omgang støyen som er viktig og at den er driftsikker.

5098728[/snapback]

Med de to kriteriene er det jo bare å bestille en Eheim pumpe med en gang. :D

Den pumpen du linker til er jo ganske så ny, kan dermed være litt vanskelig å forutsi driftssikkerheten.

Lenke til kommentar
Det er vel i første omgang støyen som er viktig og at den er driftsikker.

5098728[/snapback]

Jeg bestillte den pumpen fordi den skulle erstatte Aquacomputer pumpen som jeg har.

På papiret så yter Aquapumpen 300L/T og Waterchill Xtrem 1020L/T derfor forventet jeg en bedre gjennomstrømning i systemet. Men der blei skuffelsen stor gitt. Den klarte ikke å presse mer vann igjennom en min "lille" pumpe og i tillegg så støyet den irriterende mye.

Den ble returnert etter to dager og jeg kan og vil ikke anbefale den til noen.

Tanken bak den er bra men det virker bare sånn halvveis gjennomført. Blant annet så er festeanordningen til kabinettet sugekopper og ikke skruer. Det fungerer greit om kabinettet står i ro men sjauer en rundt så bør en finne en annen måte å feste den på.

Driftsikkerheten vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar

Heisann, har hatt pumpa en stund nå. Er veldig fornøyd, den er mye bedre og roligere enn den gamle L30 II en min. Softwarestyring er bare en bonus. Det med at den ikke er driftsikker er ikke et problem lengre, de første pumpene hadde en feil i pcb en.

Forresten er 2,4m løftehøyde ikke å forakte for trange blokker :D

Kan anbefale den på det sterkeste!

Francis :D

Sånn tar den seg ut

http://img325.imageshack.us/img325/4504/pic00025nb.jpg

EDIT: bilde.

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Flere med erfaringer,ble litt usikker her :-)

5107082[/snapback]

Det Positive :

12V

innebygget viftekontroll

følger med temp sensorer som kan festes til eksterne enheter

variabel pumpe hastighet

Negative :

Måtte skifte pumpen 3 ganger før jeg fikk en som var stabil

Pumpe støyen ligger ca 1-3 db over baggrunnstøy i stille rom, måtte selv gjøre noe aktivt for å redusere denne. Ikke helt der enda, trenger nok noen matter for å ta opp vibrasjonsstøy.

Ettersom dette er midt første vannkjølings prosjekt vet jeg ikke hva som er mye støy. Støyen i forhold til vifte kjøling har endret karakter, med at den nå ligger lavere i frekvens p.g.a pumpen. Hvis man har en kasse som transporterer vibrasjoner lett er det lurt å klistre på noen tunge asfalt plater for å hindre at pumpe vibrasjonene sprer seg.

Lenke til kommentar

denne pumpa er ganske kraftig sak.

har den selv og en kompis kjøpte samme saken.

jeg syntes den var helt toppen helt til at pumpa startet å lage noen lyder. fant aldri ut av hva det var for den forsvan 2 dager senere. er ganske sikker på at det ikke var luft. mens jeg drev å fikklet med den under drift kom jeg til å dytte på kontroller kortet i fronten av den. pumpa stoppet tvert. men etter 2-3 sek var den igang igjen. så jeg stoler egentlig ikke helt på den siden det skal så lite til før den stopper opp.

kompisen min kjøpte samme saken der begge vi var ganske sikker på at jeg hadde fått en pumpe med en litt dårlig kontroller. men da han fyrte opp sin fikk han ikke igang den ene vifta som kan kobles til og maskina hans finner ikke pumpa.

vi fikk igang begge viftene når vi snudde usb kabelen men han får fortsatt ikke tilgang til den i windows... så viftene går med høyt turtall. det ble viftestyring på han.

kan egenltig ikke anbefale denne pumpa men som pumpe er den veldig bra. bare alt annet som ikke helt er å stole på.

12v pumper har større feil prosent siden disse må ha en kontroller til pumpa. så 230v pumper er et bedre valg selv det kanskje ikke er det du er ute etter.

Lenke til kommentar
jeg har god erfaring med denne pumpa fra cool'n'silent....

http://www.mamut.com/coolnsilent/subdet11.htm

hører ikke en lyd fra den, og den går på 12 V... og er dessuten liten

5126962[/snapback]

jepp, jeg vil også anbefale denne, jeg har prøvd eheim 1250, maxijet mj-1000, hydor l20 (som jeg har nå) og c-cystems.

og c-cystems var best helt til den slokna for litt siden.. etter ca 10 måneder. :( etter at jeg fikk hydoren synes jeg den var den stilleste pumpa jeg hadde hørt noensinne, den vibrerer veldig lite som gjør den lett å støydempe imotsettning til eheim og maxijets..

MEN nå har den begynt å lage en sånn liten klappre lyd.. må gjøre den såkalte eheim modden på den..

så er ikke greit dette med pumper altså..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...